اتهام 2 قتل و آدم‌ربایی برای نگهبان باغ سعادت‌آباد

کامران علمدهی / نگهبان خانه‌باغ که به اتهام قتل مردی جوان دستگیر شده بود با ادعاهای برادرش و یک شاکی دیگر مبنی بر قتل دختری جوان و همچنین آدم‌ربایی بزودی محاکمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۱۱ بهمن سال ۱۴۰۰ با گزارش یک درگیری مسلحانه در یکی از خانه‌باغ‌های سعادت‌آباد آغاز شد. در ادامه مأموران به محل اعزام شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد 3 مرد جوان به نام‌های دانیال، شهرام و نادر پس از ورود به یک خانه‌باغ از سوی نگهبان هدف سلاح گرم قرار گرفته‌اند و در پی آن دانیال با 4 گلوله به قتل رسیده و دوستانش هم مجروح شده‌اند.
مجروحان به مأموران گفتند: دانیال به ما گفته بود چند سالی است که خانه‌باغ مادربزرگش خالی و به پاتوق معتادان تبدیل شده است به همین خاطر از ما خواست تا شبانه معتادان را غافلگیر کنیم اما به محض اینکه به آنجا رسیدیم، مرد میانسالی با شلیک چند گلوله هر 3 نفرمان را زد و دانیال هم فوت کرد.
به این ترتیب اکبر 47 ساله به عنوان ضارب بازداشت شد. او در بازجویی‌ها عنوان کرد: دوسالی است که نگهبان خانه‌باغ هستم. آن شب 3 مرد ناشناس وارد خانه‌باغ شدند و بدون مقدمه با چاقو به من حمله کردند و چند ضربه هم به سر و گردنم زدند. قصد داشتند تلفن همراهم را سرقت کنند که من در دفاع از خودم با اسلحه چند گلوله شلیک کردم.
وی در پاسخ به این سؤال که اسلحه را از کجا آورده بودی، گفت: مالک خانه‌باغ آن را به من داده بود تا در زمان نگهبانی و در صورت لزوم از آن استفاده کنم.
در ادامه تحقیقات اکبر اظهاراتش را تغییر داد و عنوان کرد: اسلحه‌ای که با آن شلیک کردم متعلق به سارقان بود و من در یک لحظه آن را از دانیال گرفتم و به سمتشان شلیک کردم.
بررسی سوابق اکبر نشان می‌داد او سابقه سرقت مسلحانه دارد و چهار ماه قبل از زندان آزاد شده است.
در حالی که تحقیقات از متهم پرونده ادامه داشت، مردی با مراجعه به اداره آگاهی مدعی شد که از اکبر شکایت دارد: اکبر مدتی قبل با یکی از دوستانش مرا ربودند و داخل صندوق‌عقب ماشین‌شان انداختند و پس از تهدید کلید انبار صاحب‌کارم را گرفتند و از آنجا سرقت کردند. من از ترس جانم شکایت نکردم اما حالا که فهمیدم او بازداشت شده، به اینجا آمدم تا به شکایت من هم رسیدگی شود.
در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، این بار برادر متهم به اداره پلیس رفت و ماجرای عجیبی را مطرح کرد. او گفت: برادرم مدتی قبل دختر جوانی را به قتل رسانده و جسدش را دفن کرده است.
با این ادعا بار دیگر اکبر تحت بازجویی قرار گرفت اما مدعی شد برادرش به خاطر مصرف مواد مخدر توهم دارد.
بدین ترتیب تحقیقات در پرونده قتل دختر جوان آغاز شد اما از جنبه قتل مرد در باغ پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
جستجو
آرشیو تاریخی