حادثه در حادثه

قتل به خاطر حسادت


گروه حوادث/ 3 پسرجوان که به خاطر حسادت دوستشان را با ۵۲ ضربه چاقو به قتل رسانده بودند محاکمه و به حبس و دیه محکوم شدند.
به گزارش خبرنگار«ایران»، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال گذشته با گزارش یک درگیری در یکی از خیابان سهروردی آغاز شد. در ادامه مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند و مشخص شد که درگیری میان 4 پسر نوجوان رخ داده و در جریان آن 3 جوان به نام های سعید، خسرو و شهرام دوست شان پویا را با ضربه های متعدد چاقو مجروح کرده اند. پویا بعد از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان سپرد و جسد مقتول 18 ساله با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.
پس از آن 3 عامل قتل ردیابی و بازداشت شدند. در ادامه تحقیقات، پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد که پویا با ۵۲ ضربه چاقو فوت کرده است.
با تکمیل تحقیقات برای سه پسرنوجوان کیفرخواست صادر و پرونده شان برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران(ویژه رسیدگی به جرایم اطفال) فرستاده شد.
 در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.
قاضی از اولیای دم پرسید: اگر امکان صدور قصاص وجود نداشته باشد چه درخواستی دارید؟
مادر قربانی گفت: حاضرم دیه دریافت کنم.
سپس سعید به جایگاه رفت و گفت: پویا دوست مان بود او همیشه فخرفروشی می کرد و باعث آزار ما می شد. روز حادثه هم سر موضوعی پیش پا افتاده با هم دعوا کردیم و وقتی به ما فحاشی کرد من و دوستانم او را با چاقو زدیم.
بعد از آن خسرو و شهرام هم حرف های سعید را تأیید کردند و مدعی شدند ما همیشه به او حسادت می کردیم و در نهایت هم رفتارهایش سبب شد او را با چاقو بزنیم. اما نمی دانیم که هرکدام چند ضربه به او زدیم. حالا هم هر 3 نفرمان پشیمان هستیم.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به اینکه متهمان درهنگام وقوع جرم زیر ۱۸ سال داشتند، هریک از آنها را به3 سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی