مهلت زندگی برای 4 محکوم به قصاص

مرضیه همایونی/ 4 محکوم به قصاص سحرگاه دیروز پای چوبه دار موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم شدند اما مردی که به جرم تجاوز به اعدام محکوم شده بود، پرونده زندگی‌اش بسته شد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، سحرگاه چهارشنبه 4 مرد زندانی که در پرونده‌های جداگانه به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بودند و زندانی که به خاطر تجاوز حکم اعدام داشت وارد محوطه زندان رجایی شهر شدند تا حکم آنها اجرا شود. اما در این میان با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران، 4 محکوم به قصاص موفق شدند از اولیای دم مهلت بگیرند؛ این در حالی بود که مرد متجاوز به دار آویخته شد. این مرد روز 17 شهریور سال 96 در تماس با دوست همسرش او را به بهانه اینکه همسرش در خانه تنهاست و حالش بد شده و به کمک او نیاز دارد به خانه‌اش کشید؛ اما زن به محض ورود به خانه، در از پشت سر قفل شد و خود را در دام مرد شرور دید. التماس‌های زن جوان بی‌نتیجه ماند و قربانی هوسرانی شوهر دوستش شد.
زن جوان پس از این حادثه تلخ به اداره پلیس رفت و راز جنایت سیاه را بازگو کرد. بدنبال شکایت زن جوان، متهم بازداشت شد و در اعترافاتش گفت: روز حادثه همسرم خانه نبود و وسوسه‌های شیطانی به سراغم آمد. با دوست همسرم تماس گرفتم و با نقشه‌ای دروغین او را به خانه کشاندم و تعرض کردم.
پس از محاکمه وی در دادگاه کیفری پایتخت به اعدام محکوم شد. با تأیید این حکم در دیوانعالی کشور، حکم اعدام او روز گذشته در زندان رجایی شهر اجرا شد.
جستجو
آرشیو تاریخی