وزیر کشور رئیس هیأت مرکزی اجرایی انتخابات مجلس شد

نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، اعضای هیأت مرکزی اجرایی را تعیین کردند که  احمد وحیدی وزیر کشور به عنوان رئیس هیأت انتخاب شد.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس روز گذشته موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را اصلاح کردند و طبق این اصلاحیه، وزیر کشور باید ۶ ماه قبل از پایان مجلس، هیأت مرکزی اجرایی انتخابات را تشکیل دهد.
با اصلاح ماده دیگر، وزیر کشور در مجموع ۳۰ نفر از شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی، علمی، اجتماعی، حقوقی و اقتصادی کشور دارای صلاحیت‌ را به‌ عنوان معتمد به هیأت‌ مرکزی نظارت معرفی می‌کند. همچنین نمایندگان مجلس با الحاق یک ماده به قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مقرر کردند که فرمانداران، ۳۰ نفر از شخصیت‌های دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و علمی محل را که دارای صلاحیت‌های مندرج در این قانون باشند، به عنوان معتمد مردمی به هیأت نظارت معرفی کنند. نمایندگان مجلس داوطلبی همزمان در انتخابات مجلس و سایر انتخابات به استثنای مجلس خبرگان را ممنوع کردند. نمایندگان مجلس تصویب کردند که وزارت کشور با تأیید شورای نگهبان می‌تواند نسبت به برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس در همه یا برخی از حوزه‌های انتخابیه اقدام کند.
جستجو
آرشیو تاریخی