دو خط خبر

خرید 1500 آمبولانس با مالیات سیگار
تسنیم/ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از اضافه شدن یک هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ظرفیت کشور از محل اعتبارات مالیات بر سیگار خبر داد.
بهروز رحیمی گفت: در دولت مردمی توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و تحقق عدالت در سلامت شده است.
 
فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله
ایسنا/ شهردار تهران از فرهنگ‌سازی برای شیوه تفکیک زباله خبر داد.
علیرضا زاکانی، گفت: تأکید ما بیشتر روی این موضوع است که تفکیک زباله از مبدأ انجام شود و در حال فرهنگ‌سازی روی این موضوع هستیم.
امیدواریم از طریق نرم‌افزاری که طراحی شده بتوانیم به بهترین نحو تفکیک از مبدأ زباله را داشته باشیم و بعد از آن بتوانیم مرحله انتقال پسماند به مراکز تخصصی بازیافت را داشته باشیم.
 
افزایش تعرفه خدمات پرستاری
ایسنا/ معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه خدمات پرستاری بسته به نوع آن بین ۲۵ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت، گفت: نوع پرداخت‌ها بر اساس عملکرد، سختی کار و نوع بخش خواهد بود.
دکتر عباس عبادی با بیان اینکه ارزش نسبی خدمات پرستاری از ۱۷ بسته به ۲۷ بسته خدمت، افزایش پیدا کرده است، افزود: ما در سال‌جاری افزایش رشد ضریب ریالی را به مقدار ۳۵ درصد داریم.

دستورالعمل ثبت نام
در مدارس اعلام شد
تسنیم/ ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی  1402-1403  اینترنتی و حضوری انجام خواهد شد.
 بر اساس دستورالعمل صادره، ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان ورودی دوره‌های تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی از طریق سامانه sida.medu.ir با مسئولیت مدیر مدرسه انجام می‌شود.
ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از 9 اردیبهشت آغاز شده است، همچنین ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان پایه اول دبستان پس از اتمام سنجش سلامت خواهد بود.ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر و پایه دهم نیز بعد از انتخاب رشته تحصیلی خواهد بود.
فرایند ثبت‌نام تا تاریخ 31 مرداد باید به پایان برسد البته در موارد استثنا این مهلت تا پایان شهریورماه قابل تمدید خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی