مجازات جایگزین برای رانندگان متخلف حرفه ای

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از مجازات جایگزین برای آن دسته از رانندگان خبر داد که در تخلف کردن حرفه‌ای شده‌اند.
 سردار سید کمال هادیانفر، در گفت و گو با تسنیم اظهار کرد: این روزها جریمه 60 هزار تومانی دیگر معنایی ندارد و به هیچ عنوان بازدارنده نیست، افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی و اصلاح قوانین که مدنظر پلیس است قطعاً برای پیشگیری از برخی از تخلفات است و ربطی به درآمدزایی دولت و یا بخش‌های دیگر ندارد. بخشی از جرایم صرف فرهنگ‌سازی ترافیکی و راه‌سازی می‌شود و بخشی دیگر به صندوق تأمین خسارات بدنی و بیمه واریز می‌شود تا در تصادفاتی که مقصر مشخص نمی‌شود به افراد پرداخت شود.
 رئیس پلیس راهور با بیان اینکه 2500 راننده پرخطر عامل مرگ و میر 15 هزار نفر و مجروح شدن 360 هزار نفر هستند، تصریح کرد: بر اساس تحلیل‌ها و گزارشات و بررسی قوانین کشورهای دیگر دریافته‌ایم که افزایش جرایم و البته مجازات‌های جایگزین بازدارندگی بالایی در تصادفات دارند. بنابراین با وزارت دادگستری، وزارت راه و وزارت کشور در مورد افرادی که در تخلف کردن حرفه‌ای شده‌اند صحبت کرده‌ایم و قرار است تا برایشان مجازات‌های جایگزین تعریف شود. وضعیت کشور ما نسبت به کشورهای دیگر در امر تصادفات بد و ناگوار است و به همین دلیل باید در کنار اقدامات دیگری که در زمینه کاهش جانباختگان تصادفات انجام می‌شود قوانین هم اصلاح شود.
 وی در ادامه گفت:همچنین در نظر داریم به ازای هر یک روزی که افراد بدون تخلف رانندگی می‌کنند برای آنها امتیازی در نظر بگیریم و در پایان سال بر اساس آن امتیازها از میزان جرایم و بدهی‌های این افراد کم کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی