سیاسی

دستگیری 23 گروه و شبکه اخلالگر کلان ارزی از سوی وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از ضربه به ۲۳ شبکه از عوامل اخلالگر بازار ارز در سطح کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، در این اطلاعیه آمده است: با اقدامات گسترده‌ اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، ۷۱ نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب ۲۳ گروه و تعدادی شبکه‌ سازمان‌یافته، شناسایی و دستگیر شدند. عوامل این شبکه‌ها با انجام فعالیت‌های غیرقانونی و اقدامات مجرمانه‌ گوناگون در استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، البرز، مازندران، ایلام و کرمان، به بی‌ثباتی بازار ارز، ایجاد نوسانات غیرعادی قیمتی و هدر رفت منابع ارزی کشور دامن می‌زدند.
در بخشی از این اطلاعیه درباره شبکه‌های شناسایی شده آمده است: با رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته، ۱۴ گروه اخلالگر ارزی متشکل از افراد و صرافان غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی ارز می‌کردند، شناسایی و در این راستا ۲۳ نفر با حکم دستگاه قضایی دستگیر شدند و بیش از یکصد نفر احضار و مورد تحقیق قرار گرفتند. 6 شبکه موسوم به معاملات فردایی و فعالان غیرمجاز ارزی شناسایی و۳۱ نفر از عناصر اصلی آنها که از طریق تأسیس چندین اتاق معاملاتی ارز و طلا در فضای مجازی و حقیقی مبادرت به انجام معاملات غیرقانونی، قیمت‌گذاری جعلی و قاچاق حرفه‌ای ارز می‌کردند، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

رونمایی از ناو هواپیمابر ایرانی در آینده نزدیک
فرمانده نیروی دریایی سپاه از تلاش متخصصان داخلی برای ساخت یک ناو هواپیمابر خبر داد.
به گزارش تسنیم، سردار علیرضا تنگسیری در جمع دانشجویان راهیان پیشرفت گفت: ناو مورد نظر ظرفیت‌های قابل توجهی دارد؛ علاوه بر حمل هواپیما، این ناو قادر است تعداد زیادی شناور موشک‌انداز نیز حمل کند که این قابلیت‌ها ناو مورد نظر را بی‌نظیر خواهد کرد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: دشمنان در اوایل انقلاب و پس از جنگ باورشان نمی‌شد ایران اسلامی بتواند در حوزه نظامی رشد کند و به پیشرفتی دست یابد اما در حال حاضر همین کشورها هم با توجه به توسعه روزافزون سلاح و تجهیزات نظامی ایران، به قدرت ما باور دارند.

هیأت رئیسه مجلس درباره
خودروهای شاسی‌بلند شفاف‌سازی کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تنویر افکار عمومی درباره دریافت خودروهای شاسی‌بلند را از هرموضوعی مهم‌تر عنوان کرد و گفت: هیأت رئیسه مجلس در این باره شفاف‌سازی کند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا افزود: بازرسی ریاست جمهوری هم این موضوع را تأیید کرده که ضروری است هیأت رئیسه مجلس برای شفافیت کامل و حفظ آبروی مجلس تمام ابعاد آن را به سمع مردم و نمایندگان برساند. اگر برخی از نمایندگان یا کارکنان مجلس، خودرو شاسی‌بلند خارج از ضوابط دریافت کردند، باید اسامی آنها به صورت شفاف بیان شود، چرا که در این شرایط بیان حقایق برای تنویر افکار عمومی از هر موضوعی مهم‌تر است.

جستجو
آرشیو تاریخی