دو خط خبر

آتش نشانان تهرانی
خانه‌دار می‌شوند
ایرنا/ رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از خانه‌دار شدن آتش‌نشانان تهرانی تا پایان این دوره از مدیریت شهری خبر داد.
  مهدی بابایی گفت: یکی از دغدغه‌های آتش‌نشانان مشکل مسکن است که در این دوره تلاش کردیم با تمهیداتی زمینه خانه‌دار شدن نیروهای خدوم آتش‌نشان را فراهم کنیم و بر این اساس قراردادهایی منعقد شده و تا ۲۰ ماه آتی مسأله مسکن آتش‌نشانان رفع می‌شود. ساخت یکهزار و 300 مسکن برای آتش‌نشانان قطعی شده و بقیه واحدها تا پنج هزار واحد نیز در مراحل نهایی توافق و کلنگ زنی است.
 
17 هزار پرونده خانوادگی
در دیوان عالی کشور
ایرنا/ رئیس دیوان عالی کشور از ورود 17 هزار پرونده‌ مرتبط با امور خانوادگی به دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در جلسه هیأت عمومی این دیوان با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۷۷۴ فقره از این پرونده‌ها رسیدگی شده گفت: گرچه موضوع همه این نوع پرونده‌ها طلاق نبود اما این حجم از ورودی پرونده با موضوع اختلافات خانوادگی شایسته جامعه ما نیست.
 
کدام زنان می‌توانند
خون اهدا کنند؟
ایرنا/ مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون در امور خانواده شرایط اهدای خون در زنان را تشریح کرد.
آناهیتا حیدری گفت: یک خانم سالم که در گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال قرار داشته باشد می‌تواند در سال حداکثر سه بار خون اهدا کند. مادران در دوران شیردهی از اهدای خون معاف هستند همچنین بانوانی که قاعدگی دردناک و شدیدی دارند نیز تا رفع علائم قادر به اهدای خون نخواهند بود.
 وی افزود: نوشیدن چای و قهوه، دوغ، شیر یا نوشابه یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از مصرف قرص آهن یا مواد غذایی حاوی آهن سبب دفع این عنصر حیاتی از بدن می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی