دو خط خبر

عراق خواستار تجربه
حمل و نقل ریلی ایران
شهردار شهر ناصریه عراق خواستار بهره‌مندی از تجارب مربوط به ساخت شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی در پایتخت کشورمان شدند.
به گزارش فارس، در جلسه‌ای که با حضور مهندس «ظهراب زاده» معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران با شهردار ناصریه عراق و هیأت همراه برگزارشد، ضمن آشنایی با زیرساخت‌های مربوط به احداث مترو، مشاوره‌های لازم برای بررسی دیگر شقوق حمل و نقل ریلی از جمله تراموا را دریافت داشتند و خواستار استفاده از تجارب همتایان ایرانی در زمینه توسعه شبکه حمل و نقل عمومی کلانشهرها شدند.
 
نصب برچسب قیمت
روی شیشه تاکسی
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز نصب برچسب نرخ کرایه روی شیشه تاکسی‌ها و پایانه‌ها و ادامه این روند در روزهای آتی خبر داد.
مهدی وحدت‌کار با بیان اینکه حداکثر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران ۶۰ درصد است، اظهار کرد: پرینت نرخ‌ها را آماده کردیم و در ابتدای هر خط، نرخ‌های جدید به صورت موقت نصب شدند و برگه‌های اصلی پس از چاپ در پایانه‌ها و روی شیشه تاکسی‌ها نصب خواهد شد.
 
افزایش 25 درصدی
پذیرش دانشجوی پزشکی
 معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی ۲۵ درصد افزایش یافت، به طوری که در حوزه پزشکی عمومی ۲۵۰۰ نفر و دندانپزشکی ۳۵۰ نفر افزایش ظرفیت داشتیم.
 به گزارش ایرنا، ابوالفضل باقری فرد افزود: اکنون در وزارت بهداشت ۲۵۰ هزار دانشجو داریم که در ۴۰۰ مقطع تحصیل می‌کنند، ۲۱ هزار عضو هیأت علمی و ۱۵۰ رشته تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ نیز داریم. وی همچنین گفت: حق‌الزحمه دستیاری تخصصی در گذشته ۲ میلیون تومان بود که تمایل زیادی به حضور در این آزمون وجود نداشت. از ابتدای دولت سیزدهم حق‌الزحمه آنها از منابع اختصاصی دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود بطوری که برای دانشجویان مجرد هشت میلیون و متأهل ۱۱ میلیون تومان در نظر گرفته شده و به تناسب آنها رشته‌های دیگر افزایش یافته است.
جستجو
آرشیو تاریخی