شهردار تهران:

می‌خواهیم شهر ارزان اداره شود

شهردار تهران مهاجرت معکوس از پایتخت را نتیجه ترافیک، آلودگی هوا و کمبود مسکن دانست.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در نشست خبری خود اظهار داشت: موضوعاتی از جمله ترافیک، آلودگی هوا و کمبود یک میلیون مسکن در تهران، شرایط را به سمتی برد که مهاجرت معکوس از تهران انجام شود به حدی که در سال ۱۴۰۰ طبق برآورد استان البرز، بیشترین مهاجرت از تهران به البرز بوده است که این مهاجرت اسفناک است.وی اظهار داشت: تلاش ما این است که شهر ارزان اداره شود و بر این اساس ۳۰۰ میدان و بازارچه و فروشگاه شهروند داریم که اگر اینها نبودند معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتاد. در حوزه مسکن نیز شهرداری به سمت اجاره‌داری و فروش متری مسکن می‌رود.شهرداری در زمان تحویل به تیم مدیریت شهری فعلی، بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی داشت و درآمدها نیز کاهش پیدا کرده بود شهر از فرسودگی رنج می‌برد. 12 هزار هکتار از مساحت شهر ما بافت ناپایدار و زیرساخت‌های شهری فرسوده بود و شرایط خوبی نبود. موضوع نگهداشت پل‌ها و سایر موارد حکایت از آن داشت که زنگ خطر در شهر به صدا در آمده و شهر نیازمند یک بازنگری و یک دقت بود.زاکانی درباره جمع‌آوری دستفروشان‌ نیز اظهار داشت: دستفروشان باید ساماندهی شوند و نباید برای آنها منعی ایجاد کنیم اما آنها هم حق ندارند برای مردم و معابر مزاحمت ایجاد کنند. زاکانی گفت: در اربعین هر سال با افتخار وارد می‌شویم و شهرداری تهران به شهروندان سایر کشورها که از طریق مرزهای ما وارد می‌شوند همچنین شهروندان ایرانی خدمات ارائه می‌دهد و در داخل عراق نیز به زائران خدمات می‌دهیم. زاکانی در ادامه گفت: بالغ بر ۵۰ مجموعه ورزشی تعطیل را مجدد فعال کردیم و بشدت به دنبال توسعه فضاهای ورزشی هستم؛ می‌خواهیم برای هر منطقه نیز مجموعه‌هایی مانند مدارس فوتبال و خانه کشتی داشته باشیم که اولین تفاهم را با فدراسیون کشتی انجام دادیم که مشارکت در پنج مجموعه با آنها است.
وی ادامه داد: درباره ۲ مجموعه ورزشی برای پرسپولیس و استقلال با وزارت ورزش و جوانان تفاهم کردیم و تفاهم دیگر درباره ورزشگاه تختی داشتیم؛ این موضوع را هر هفته دنبال می‌کنیم تا این مسیر تسریع شود و از طریق قانونی انجام گیرد.
شهردار تهران تأکید کرد: بشدت به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی هستیم تا معادله تهران را تغییر دهیم و از این منظر می‌توانیم کمر ترافیک را بشکنیم وگرنه با شیب ورود خودرو اگر همه تهران را معبر کنیم بازهم بعد از مدتی معابر انسداد پیدا می‌کند.زاکانی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور در رابطه با کودکان کار، معتادان متجاهر و خانواده‌های نیازمند به کمک نیز گفت: رئیس‌جمهور روز یکشنبه بر این موضوع تأکیدهای ویژه داشت و سخنگوی دولت نیز این مهم را دنبال می‌کند ما نیز دست در دست سایر نهادها خواهیم گذاشت.
جستجو
آرشیو تاریخی