سیاسی

رئیس قوه قضائیه:
با تلاش دستگاه قضا، سال گذشته
از بیکار شدن ۲۴۰ هزار نفر جلوگیری شد
رئیس قوه قضائیه گفت: با اقداماتی که از سوی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱ انجام شد، موفق شدیم از بیکاری ۲۴۰ هزار نفر جلوگیری کنیم.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز گذشته در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با گرامیداشت روز کارگر، اظهار کرد: کار و کارگر در مکتب اسلام از جایگاه قابل‌توجهی برخوردار است؛ برای تحقق شعار سال نقش کارگران، ویژه است بنابراین باید به قشر کارگر که ستون فقرات رشد تولید محسوب می‌شوند، نگاه جدیدی داشته باشیم.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت شناخت ارزش کار و کارگر و حمایت از این قشر زحمتکش گفت: باید زمینه‌هایی فراهم شود تا کارگر به نسبت تلاش و تعهد و کیفیت و کمیت خدماتش، از محصول کار برخوردار شود و در حین کار از نظر مهارتی و آموزشی ارتقا یابد. همچنین باید مقرراتی وضع شود که با تأمین امنیت شغلی کارگران، روابط عادلانه و منصفانه‌ای میان این قشر زحمتکش و کارفرمایان برقرار شود.

قالیباف:
رئیس جمهور با اظهارات شفاف اجازه نداد استیضاح بهانه‌ای برای تصویرسازی اختلاف قوا باشد
رئیس مجلس شورای اسلامی با تشکر از رئیس جمهور برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت گفت: رئیس جمهور با این حضور و اظهارات شفاف و همدلانه‌ خود اجازه نداد این جلسه و عمل به وظایف نمایندگی بهانه‌ای برای تصویرسازی اختلاف میان قوا شود و فرصت سوءاستفاده را از دشمن گرفت.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر گفت: مجلس یازدهم در دوره فعالیت خود تلاش کرد تا پاسداشت مقام کارگر را فقط یک شعار بدون پشتیبانی نداند.رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، انقلابی علیه امضاهای طلایی و بروکراسی بی‌خاصیت علیه کار و کارگر بود. وظیفه خود می‌دانیم در مسیر برآورده‌سازی مطالبات کارگران و برداشتن بار مشکلات از روی دوششان پشتیبان دولت در عرصه‌های تصویب قوانین مورد نیاز باشیم.

سفر رئیس جمهور به سوریه انجام می شود
سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر رئیس جمهور براساس برنامه به سوریه انجام خواهد شد و کشورما ما آمادگی دارد در بازسازی این کشور نقش ایفا کند.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی روز گذشته در نشست خبری خود به موضوع حقابه هم اشاره کرد و گفت: در زمینه پیگیری حقابه ایران از هیرمند کوتاه نیامده‌ایم و حقابه رودخانه‌های مشترک به صورت عام مورد توجه و اهتمام دولت و دستگاه دیپلماسی است. رئیس جمهور بر ضرورت پیگیری حقابه ایران از رودخانه‌های مرزی تأکید دارد.
وی افزود: حقابه نه فقط در بحث افغانستان بلکه در مذاکرات با دیگر همسایگان و مشخصاً ترکیه، عراق و ترکمنستان جزو موضوعات در دستورکار دائمی ما در گفت‌و‌گوهای دوجانبه و چندجانبه است.

جستجو
آرشیو تاریخی