دو خط خبر

توسعه توریسم سلامت
با کمک هلال‌احمر
رئیس جمعیت هلال‌احمر از برنامه‌ریزی‌های این جمعیت برای توسعه بیشتر توریسم سلامت خبر داد.
به گزارش مهر، پیرحسین کولیوند گفت: هلال‌احمر درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هایی در کشورهای دیگر دارد که طبق برنامه‌ریزی از این درمانگاه‌ها برای تجمیع و بهره‌مندی از پزشکان در حوزه توریسم سلامت استفاده خواهد شد.
 
آموزش صنایع‌دستی به زندانیان
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از آموزش صنایع‌دستی به ۲۶۰۰ زندانی در البرز خبر داد. به گزارش فارس، یحیی دارایی گفت: این آموزش‌ها با همکاری مربیان صنایع‌دستی این اداره‌ کل و به صورت رایگان طی ۹ ماه سال ۱۴۰۱ با هدف توانمندسازی زندانیان، اشتغال و درآمدزایی انجام شد.
 
تولید 20 هزار «سوبگ» برای دیالیزی ها
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از تولید ۲۰ هزار و ۱۶۰ عدد «سوبگ» در هفته گذشته در مجموعه تجهیزات پزشکی هلال‌احمر خبر داد.
به گزارش مهر، علیرضا عسکری گفت: یکی از محصولاتی که در شرکت تجهیزات پزشکی تولید می‌شود «سوبگ» است. ماشین دیالیز ابتدا بی‌کربنات سدیم خشک موجود در سوبگ را با آب خالص RO به صورت آنلاین مخلوط، سپس با اختلاط آن با مایع کنسانتره اسیدی، محصول همودیالیز مناسب را تهیه می‌کند تا محصولات مورد نیاز بیماران دیالیزی با سرعت بیشتری تولید شود. همچنین در هفته گذشته بیش از ۳۳ هزار انواع صافی دیالیز و بیش از ۴۰ هزار ست دیالیز نیز تولید شده است.
 
تغییر تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی
مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به روز جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ تغییر یافت.
به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: در پاسخ به درخواست مکرر جمعی از دانش‌آموزان و اولیا برای ایجاد فرصت مجدد ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، بنا بر تصمیم ستاد آزمون مقرر شد سامانه ثبت‌نام روز یکشنبه ۱۰ و دوشنبه ۱۱ اردیبهشت برای ثبت‌نام از جاماندگان و واریز وجه آن تعداد از ثبت‌نام‌کنندگان که تاکنون موفق به پرداخت وجه ثبت‌نام نشده‌اند، فعال شود.
جستجو
آرشیو تاریخی