بعد از قتل برادر

پدر و مادر مقتول پسرشان را بخشیدند

کامران علمدهی / مرد میانسالی که برادرش را به قتل رسانده و راز این جنایت را ماه‌ها پنهان کرده بود با رضایت پدر و مادرش از قصاص رهایی پیدا کرد تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اسفند سال ۱۴۰۰ با مراجعه مرد جوانی به پلیس آغاز شد. وی در حالی که به قتل برادرش اعتراف می‌کرد، گفت: برادرم مرد بداخلاقی بود و مدام با من و پدر و مادرم دعوا می‌کرد. او حتی به همسر و دو دخترش هم رحم نمی‌کرد و سر هر موضوعی آنها را کتک می‌زد. 6 ماه قبل برادرم با همسر و دو دخترش به خانه پدری‌ام آمده بودند همسرش از من خواست برادرم را نصیحت کنم. اما او عصبانی شد و به من حمله کرد در این میان همسرش میله‌ای را پرتاب کرد که به سر برادرم خورد او هم می‌خواست همسرش را بزند که من از پشت گردنش را گرفتم و تا به خودم آمدم دیدم نفس نمی‌کشد. از آنجایی که خانواده‌ام و همسر برادرم در جریان ماجرا بودند و می‌دانستند که عمدی در کارم نبوده سکوت کردند و راز قتل پنهان ماند. پس از آن جسد برادرم را در صندوق عقب ماشین گذاشتیم و به همراه خانواده‌ام به روستایمان در غرب تهران بردیم و به اهالی روستا گفتیم که سیروس در جریان سانحه تصادف فوت کرده و بعد هم او را غسل دادیم و خاکسپاری انجام شد. اما عذاب وجدان یک لحظه رهایم نکرد. من قصد داشتم زندگی برادرم بهتر شود اما این اتفاق افتاد و حالا هم حاضرم دیه برادرم را به فرزندان صغیرش پرداخت کنم.
دستور نبش قبر
پس از اعترافات صریح متهم با دستور مقام قضایی نبش قبر انجام شد و جسد سیروس برای علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد که کارشناسان این سازمان در گزارشی علت مرگ را خفگی اعلام کردند.
رضایت اولیای دم
با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
اما پیش از برگزاری جلسه دادگاه اولیای دم اعلام گذشت کردند و رئیس قوه قضائیه نیز پس از بررسی پرونده، از طرف دو فرزند صغیر قربانی درخواست دیه کرد.
به این ترتیب متهم بزودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود. همسر قربانی نیز در این جلسه دادگاه به اتهام ضربات غیرمنتهی به فوت از خود دفاع خواهد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی