دو خط خبر

پایان مهلت مالکان ساختمان‌های پرخطر
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: با اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران مهلت مالکان این ساختمان‌ها برای ایمن‌سازی بزودی به اتمام می‌رسد.به گزارش فارس، قدرت‌الله محمدی، افزود: تعداد 33 هزار ساختمان در شهر تهران پایش شده که ۱۲۹ ساختمان بسیار پر خطر است. مالکان ساختمان‌های پرخطر اگر به ایمنی ساختمان توجه نکنند بار اول انشعابات ساختمان قطع خواهد شد و در صورت عدم ارتقای ایمنی، ساختمان با دستور قضایی پلمب می‌شود.

شهرداری تهران:
پول هست و می‌شود کار کرد
شهردار تهران گفت: برخلاف صحبت برخی از مدیران شهری که می‌گفتند «پول نیست کار کنیم» ثابت کردیم پول هست و می‌شود کار کرد.به گزارش فارس، علیرضا زاکانی در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر گفت: می‌توان با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی در مسیر مبتنی بر رقابت سازنده برای تغییر شهر قدم برداشت و ۵۲ رویداد را به تعداد ۵۲ هفته دنبال می‌کنیم.

تصویب 5/1میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی و دارو
وزیر بهداشت گفت: با توافقی که با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم، 1.5میلیارد دلار ارز ترجیحی برای حوزه تجهیزات پزشکی و داروهای گران‌قیمت تصویب شد که با وجود آن در سال‌جاری هیچ گونه نگرانی در این حوزه نخواهیم داشت.به گزارش فارس، بهرام عین‌اللهی گفت: ذخایر دارویی ما به 70 درصد و همچنین کمبودهای دارویی از 400 به 70 قلم رسیده است و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نیز 53 درصد رشد داشته است.وی همچنین به پدیده شوم زیرمیزی اشاره کرد و اظهار داشت: از نظام پزشکی درخواست جدی دارم تا به برخورد با این پدیده کمک کنند و لازم است نظارت‌ها در این زمینه افزایش یابد. باید در مراکز درمانی به حقوق بیمار احترام گذاشته شود.

افزایش اهدای خون در کشور
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بررسی‌های آماری مربوط به سال گذشته نشان می‌دهد مردم کشورمان با همتی بالاتر و مشارکت بیشتر سبب افزایش ۹.۳درصدی آمار اهدای خون در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شدند.به گزارش ایرنا، بشیر حاجی بیگی افزود: شاخص اهدای خون مستمر در سال ۱۴۰۱بیش از ۵۴ درصد اهداکنندگان در کشور است که نشان دهنده افرادی است که با خودمراقبتی، اهدای خون را در برنامه زندگی‌شان قرار داده‌اند و بیش از یک بار در سال گذشته خون اهدا کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی