سیاسی

 سخنگوی وزارت امور خارجه:
در روابط خارجی خود را
محدود به بلوک خاص نمی‌کنیم
نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته برگزار شد. سخنگوی وزارت امورخارجه در این نشست گفت: روابط ایران و آذربایجان دشمنانی دارد که در آن شکی نیست. رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد تفرقه و بی‌ثباتی و دامن زدن به نزاعات دوجانبه و چندجانبه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری است، افزود: شاهد تغییر موازنه قدرت در دنیا هستیم و دیگر موضوعی به نام جهان تک‌قطبی نداریم. کنعانی گفت: موضوع ابرقدرتی امریکا پایان یافته است. دولت تلاش کرد که از همه اینها برای تحقق منافع ملی و تقویت همگرایی در منطقه استفاده کند. ما در همه زمینه‌ها شاهد تحولات مثبتی بودیم و نشان‌دهنده رویکرد منطقه‌گرایی بوده است. در روابط خارجی ایران خود را محدود به منطقه خاص نخواهد کرد.

۱۹ اردیبهشت؛ بازگشایی سفارتخانه‌ها
در تهران و ریاض
مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه گفت: بر اساس توافق قرار است تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه سفارتخانه‌های ایران و عربستان در تهران و ریاض بازگشایی شود.
به گزارش ایرنا، علیرضا عنایتی افزود: با توجه به اینکه در آستانه ایام حج قرار داریم، از سرگیری حج عمره به زمان بعد از حج تمتع موکول می‌شود.

استیضاح وزیر صمت اعلام وصول شد
تقاضای استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی اعلام وصول شد.
به گزارش ایرنا، محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه کمیسیون صنایع و معادن پس از بررسی‌های لازم با امضای ۴۰ نفر از نمایندگان تقدیم هیأت رئیسه شده است، اعلام وصول شد و وزیر صمت حداکثر در مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس است.
 
۲۴ نماینده دیگر آرای خود را شفاف کردند
با فراهم شدن امکان ثبت رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سامانه پارلیران، شمار نمایندگانی که آرای خود را شفاف کردند، به ۱۶۴ نفر رسید.
به گزارش فارس، این سامانه از تعطیلات نوروزی  به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است. 
 
مخالفت مجلس
با تغییر شرایط داوطلبان نمایندگی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته، ماده 12 طرح مربوط به تغییر شرایط داوطلبان نمایندگی مجلس را حذف کردند و به این ترتیب شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان بدون تغییر باقی ماند.به گزارش ایرنا، در این ماده آمده بود که شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان انتخابات مجلس تغییر کند که نمایندگان این ماده را حذف کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی