سلامت

سنجش سلامت
یک میلیون و ۶۰۰ هزار
دانش‌آموز ابتدایی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال سنجش سلامت یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است که تاکنون فرایند سنجش یا نوبت‌گیری ۷۵۰ هزار کودک انجام شده است. به گزارش ایرنا حمید طریفی حسینی با تأکید براینکه استقبال خانواده‌ها از نوبت‌گیری و انجام فرایند سنجش سلامت دانش‌آموزان خوب بوده است، گفت: به طور میانگین روزانه حدود ۲۰ هزار نفر نوبت‌دهی می‌شوند.

توزیع داروی فایزر فاکتور هشت
در داروخانه‌ها
 رئیس هیأت مدیره کانون هموفیلی ایران گفت: داروی فایزر فاکتور ۸ با مساعدت سازمان غذا و دارو از ماه جاری در حال توزیع در داروخانه‌های کشور است و بار روانی از دوش بیماران هموفیلی برای دسترسی به این دارو برداشته شده است. به گزارش ایرنا،  نازنین فرزادی فر گفت: از طریق تبادل اطلاعات با نماینده سازمان ملل و مساعدت‌های سازمان غذا و دارو، امسال داروی فایزر فاکتور ۸ وارد شد و از این ماه در حال توزیع در داروخانه های کشور است که بار روانی را از روی بیماران برمیدارد، کیفیت این دارو خوب است و می‌تواند بر روند درمان بیماران تأثیر گذار باشد. در حال حاضر ۱۳ هزار بیمار هموفیلی شناسایی شده است و تخمین می‌زنیم که این رقم بیشتر باشد.

توزیع غیرقانونی داروی سقط جنین
با پلتفرم‌های مسافربری
مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان گفت: عمده سقط جنین‌های غیرقانونی در خانه‌ها و از طریق قرص‌های خونریزی‌دهنده انجام می‌شود، اما در صورت انجام سقط جنین غیرقانونی از سوی پزشک، پروانه کسب وی باطل می‌شود. به گزارش ایسنا، سلیمان حیدری گفت: توزیع دارویی که برای سقط جنین مصرف می‌شود، در خارج از مراکز بیمارستانی ممنوع است، اما متأسفانه از طریق سایت‌های اینترنتی و از طریق فضای مجازی این دارو پخش می‌شود. همکاران ما تلاش می‌کنند که جرم توزیع اینترنتی دارو را که از سوی برخی پلتفرم‌هایی که حتی مسافربری هستند، انجام می‌شود، از طریق قضایی و قانونی پیگیری کنند؛ به گفته وی، طبق بررسی‌های انجام شده بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد سقط جنین‌های غیرقانونی و غیرپزشکی در خارج از مراکز درمانی انجام و سالانه حدود ۱۰ هزار سقط جنین به صورت قانونی و به دلایل پزشکی در کشور انجام می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی