سیاسی

رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود
در طول تاریخ است
رئیس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن هتک حرمت مسجدالاقصی گفت: رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود در طول تاریخ قرار دارد و می‌داند به پشتوانه قدرت جبهه مقاومت در روز موعود، عقوبتی سخت و درهم‌کوبنده در انتظار آنهاست.
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف روز گذشته در جلسه علنی مجلس افزود: رژیم صهیونیستی دهه‌هاست با زیر پا گذاشتن تمام قوانین بین‌المللی به یک ماشین کشتار بدون مهار و به طرز فزاینده‌ای جنایتکار مبدل شده است.
به گفته وی آحاد مسلمین جهان امسال نیز یکدل و یکصدا پشتیبان برادران مقاوم و شجاع خود در فلسطین هستند و در روز قدس امسال نیز راهپیمایی‌های باشکوه آنها همچون گذشته نشان خواهد داد که آرمان قدس شریف بلندتر از هر زمان است.

تصویب کلیات لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه‌پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء‌رفتار موافقت کردند.به گزارش ایرنا، فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره این لایحه گفت: در این لایحه به سه محور پیشگیرانه، حمایتی و کیفری تأکید شده است. همچنین تقویت رویکرد حل مسأله، کاهش مفاد جرم‌انگاری و تقویت رویکرد ترمیمی در دستور کار قرار گرفته است. 

گزارشگران فساد می‌توانند
به صورت ناشناس گزارشگری کنند
با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گزارشگران فساد می‌توانند بدون ارائه اطلاعات هویتی خود و به عنوان ناشناس اقدام به گزارش فساد کنند.
به گزارش تسنیم، بر اساس ماده ۱۷ این طرح، هرگاه گزارشگر در گزارش اعلامی به مرجع پذیرنده هویت خود را اعلام کند یا به هر نحوی هویت وی برای مرجع پذیرنده کشف شود، مرجع پذیرنده و مراجع رسیدگی کننده مجاز به افشای اطلاعات گزارشگر بدون اخذ رضایت قبلی وی نیستند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام
مخالف واردات خودروی کارکرده نیست
روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به حواشی به وجود آمده درباره حذف مصوبه واردات خودروهای کارکرده از سوی هیأت عالی نظارت این مجمع با انتشار مطلبی واکنش نشان داد.
به گزارش تسنیم، در بخشی از متن روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: در روزهای اخیر از سوی برخی اشخاص و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی مطالبی مبنی بر مخالفت هیأت عالی نظارت مجمع با واردات خودروی کارکرده در مصوبه بودجه سال 1402 منتشر شد اما مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت کلی و مطلق با واردات خودرو مخالفت ندارد. این مجمع به دلیل مغایرت با بندهایی از سیاست‌های کلی از جمله «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی» مصوبه خود را با حذف خودروهای «سواری» از فهرست خودروهای کارکرده وارداتی، اصلاح کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی