مشاور و مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور از ضرورت برخورد جدی با مزاحمان تلفنی این سازمان خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، محمدرضا مهدی زاده با اشاره به اختلال مزاحمان تلفنی در روند خدمترسانی این سازمان از عزم جدی برای پیگیری قانونی در برخورد قضایی با متخلفان خبر داد.
وی گفت: ۱۰ درصد از تماسهای مخاطبان با شماره ۱۱۵ مربوط به مزاحمان تلفنی است. اشغال خطوط اضطراری اورژانس توسط اینگونه تماسهای غیرضروری باعث میشود که بیماران و مصدومانی که در شرایط مرگ و زندگی هستند از خدمات اورژانس محروم شوند. برخورد نکردن با مزاحمان موجب شده است که گروهی از این افراد با تماسهای مکرر، زندگی دیگر هموطنان را در معرض تهدید جدی قرار دهند. به گفته وی براساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی، مجازات مزاحمان تلفنی قطع خطوط تلفن و حبس از ۱۵ روز تا سه ماه است.