حوادث جهان

شلیک اشتباهی پلیس
پلیس ایالت نیومکزیکوی امریکا در پی دریافت گزارشی مبنی بر خشونت خانگی وارد عملیات شد اما به اشتباه به آپارتمان فرد دیگری یورش برد و وی را که ربطی با حادثه نداشت به ضرب گلوله کشت.به گزارش آسوشیتدپرس،  این حادثه حوالی ساعت ۲۳:۳۰ چهارشنبه به وقت محلی رخ داد اما جزئیات آن روز پنجشنبه از سوی پلیس ایالتی فاش شد و همچنین در نهایت مقامات پلیس در روز جمعه این حادثه را تأیید و اعلام کردند که هر سه افسر پلیس در حال حاضر از کار تعلیق شده و در انتظار بررسی پرونده هستند.
پلیس ایالتی در تشریح حادثه گفته است که «رابرت داتسون» ۵۲ ساله و صاحب خانه‌ای که مأموران به اشتباه سراغش رفته بودند، در حالی که تپانچه در دست داشته در را باز کرده و همین امر منجر به عکس‌العمل پلیس شده و در نهایت این مرد به ضرب گلوله مأموران کشته شده است.
 
در تعقیب خرس قاتل
مقامات محلی در مناطق شمال غرب ایتالیا در جست‌وجوی خرسی هستند که گمان می‌رود یک دونده را در مسیر کوهستانی کشته باشد. جسد «آندره‌آ پاپی»، ۲۶ ساله در نزدیکی روستایی در منطقه «ترنتینو» با زخم‌های عمیق در ناحیه بازوها، گردن و سینه پیدا شد.معاینات انجام شده روی جسد به این نتیجه رسیده که یک خرس به قربانی حمله کرده است. دولت محلی دستور داده تا خرس را ردیابی کرده و بکشند.
همچنین بنابر گزارش گاردین، یک نماینده سابق بوم‌شناسی گفته که خرس‌ها معمولاً از مردم فاصله می‌گیرند. مقامات محلی باید اطمینان حاصل می‌کردند که مردم از مناطقی که خرس‌های ماده در آنجا توله‌های خود را بزرگ می‌کنند، دور نگه داشته شوند.
 
قتل عام در نیجریه
به دنبال حمله راهزنان به یک روستا در مرکز نیجریه، ده‌ها نفر از شهروندان این کشور جان خود را از دست دادند.
یک مقام نیجریه‌ای خبر داد که دست‌کم ۴۶ غیرنظامی در حمله راهزنان در مرکز نیجریه کشته شده‌اند.
 به گزارش  «اسپوتنیک»، «باکو ایجی» فرماندار منطقه اوتوکبو گفت که این حمله بین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در روستا «اوموجیدی» به وقوع پیوسته و ده‌ها غیرنظامی زخمی شده‌اند و دها تن دیگر از خانه‌های خود فرار کرده‌اند.
به گفته این مقام نیجریه‌ای، مهاجمان، حدود ساعت ۴:۱۵ عصر به وقت محلی، با حمله به روستا  مردم را هدف تیراندازی قرار دادند و ۴۶ نفر را کشتند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی