نجفی با عفو رهبری آزاد شد

گروه حوادث/  محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران که به اتهام قتل همسر دومش به 6 سال حبس محکوم شده و در زندان به سر می‌برد با قرار گرفتن نامش در فهرست مشمولان عفو رهبری  از زندان آزاد شد.
به گزارش اختصاصی خبرنگار حوادث «ایران»؛ رسیدگی به این پرونده از ظهر سه شنبه 7 خرداد سال 98 و بدنبال کشف جسد میترا استاد در حمام خانه‌اش واقع در برج آرمیتا در سعادت آباد تهران آغاز شد. وقتی تیم جنایی به محل حادثه رسید مشخص شد زن جوان با شلیک گلوله به قتل رسیده و همه سرنخ ها به محمد علی نجفی همسر وی رسید.
بنابراین بررسی‌ها برای دستگیری شهردار اسبق تهران در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت اما ساعاتی بعد وی با پای خود به اداره آگاهی رفت و تسلیم شد.
6 روز بعد کیفرخواست وی به اتهام قتل صادر شد و نجفی پس از سه جلسه محاکمه مفصل از سوی  قضات دادگاه کیفری استان تهران به  قصاص محکوم شد. با این حال خانواده مقتول پس از جلسات مکرر صلح و سازش از قصاص محمد علی نجفی گذشتند و بدین ترتیب وی بار دیگر در دادگاه کیفری از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت. قضات دادگاه نیز او را به اتهام قتل عمدی،  به 6 سال و نیم حبس محکوم کردند.
در حالی که این مرد 70 ساله از بیماری رنج می‌برد و در زندان اوین به سختی دوران محکومیت خود را می‌گذراند سرانجام با گذشت بیش از  3 سال از این حبس نام او درفهرست مشمولان عفو رهبری قرار گرفت و پس از موافقت و بخشش مقام معظم رهبری وی چند روز قبل از زندان آزاد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی