13 ماه حبس برای قاتل پشیمان

کامران علمدهی / پسر جوانی که در یک جدال خانوادگی برادر بزرگ‌ترش را به قتل رسانده بود با گذشت اولیای دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار «ایران» رسیدگی به این پرونده از شهریور سال 1401 با گزارش یک درگیری خونین خانوادگی در شهرری آغاز شد. پس از آن مأموران به محل درگیری اعزام شدند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد شاهین 21 ساله برادر 30 ساله‌اش به نام شهرام را با ضربه‌های چاقو مجروح کرده است.
در ادامه شهرام به بیمارستان منتقل شد اما ساعاتی بعد به علت شدت جراحات وارده جان باخت.
پس از بازداشت متهم در همان ابتدا به قتل برادرش اعتراف کرد و گفت: با اینکه رفتار شهرام با من و خانواده‌ام خوب نبود اما من همیشه به او احترام می‌گذاشتم. چند روز پیش از این حادثه شهرام با زن و دختر 5 ساله‌اش به خانه ما آمد و بعد هم سر موضوعی پیش‌پاافتاده به زنش ناسزا گفت و دخترش را کتک زد. وقتی من و پدر و مادرم به او اعتراض کردیم به ما هم توهین کرد و از خانه بیرون رفت. دو روز بعد شهرام دوباره به خانه پدرم آمد و شروع به بحث و جدل کرد تا اینکه باهم درگیر شدیم و در یک لحظه چاقویی را که در جیبم بود برداشتم و چند ضربه به او زدم. 
وقتی برادرم روی زمین افتاد پشیمان شدم و او را به بیمارستان رساندیم اما  فوت کرد.
به دنبال اعترافات پسر جوان و بازسازی صحنه جرم، برای وی کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ادامه رسیدگی به این پرونده اولیای دم پیش از برگزاری جلسه دادگاه، بدون قید و شرط اعلام گذشت کردند.
به این ترتیب پسر جوان  در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
 در دادگاه چه گذشت؟
در ابتدای جلسه پدر و مادر قربانی اعلام کردند از طرف خودشان و نوه صغیرشان هیچ شکایتی ندارند.
سپس متهم بار دیگر ماجرا را تعریف کرد و ضمن ابراز ندامت گفت: من پشیمان و شرمنده هستم و امیدوارم برادرزاده‌ام و همسر برادرم  مرا حلال کنند. من به خاطر دفاع از  آنها مرتکب قتل شدم. حالا هم قول می‌دهم گذشته را جبران کنم.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به رضایت اولیای دم وی را به 13 ماه و پنج روز حبس با احتساب روزهای بازداشت شده محکوم کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی