سیاسی

مخبر: کاهش نقش دلار
در اقتصاد یک ضرورت است
معاون اول رئیس‌جمهور، کاهش نقش دلار در اقتصاد کشور را یک ضرورت مهم دانست و گفت: باید با اتخاذ تدابیر و راهکارهای مؤثر، چسبندگی اقتصاد کشور به دلار را کاهش دهیم و با ایجاد مشوق‌ها و امکاناتی برای فعالان اقتصادی و واردکنندگان، شرایطی فراهم شود تا مبادلات را با ارزهای دیگر انجام دهند.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر با بیان اینکه نمی‌توان اقتصاد کشور را بر مبنای نرخ‌گذاری و قیمت‌سازی فضای مجازی اداره کرد، افزود: باور اکثریت صاحبنظران و اقتصاددانان این است که نرخ ارز باید واقعی باشد که البته دیدگاه دولت نیز همین است اما باید تعریف درست و دقیقی از نرخ واقعی داشته باشیم به نحوی که این قیمت، ضابطه‌مند بوده و مبنای اقتصادی داشته باشد.

امیر عبداللهیان خواستار نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد
وزیر امور خارجه ایران در خلال برنامه‌های خود در پکن، در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار برگزاری نشست اضطراری برای رسیدگی به تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی شد.به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌و‌گوی تلفنی ضمن تأکید بر ضرورت برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه کشورهای عضو برای رسیدگی به تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری در برگزاری این نشست را مورد تصریح قرار داد. وی همچنین با اشاره به گفت‌و‌گوی تلفنی رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور اندونزی در این ارتباط، دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ازسوی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص را به اطلاع دبیرکل رساند.

ثبت ۱۵۹ دستاورد هسته‌ای در سال ۱۴۰۱
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در سالی که گذشت همکاران ما بیش از ۱۵۹دستاورد دانشی و فناوری و صنعتی ثبت کردند که هیچ یک از این دستاوردها را به دلیل تحریم در اختیار ما قرار نمی‌دهند و این فناوری‌ها را ابزار فشار اقتصادی علیه ایران کرده‌اند.
به گزارش تسنیم، محمد اسلامی به مناسبت فرارسیدن سالروز ملی فناوری هسته‌ای با حضور در نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه برای اولین بار سند جامع تحقیق و توسعه عملیاتی شده است، یادآور شد: ما جزو 3 کشور اول دنیا در این حوزه به شمار می‌رویم. وی با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر انقلاب درباره لزوم افزایش ظرفیت تولید انرژی هسته‌ای برای تأمین سوخت کشور گفت: با توجه به تغییرات شرایط اقلیمی و تعهد جهانی برای از بین بردن گازهای گلخانه‌ای، سازمان انرژی اتمی، تولید برق از انرژی هسته‌ای به صورت جهشی را در دستور کار خود قرار داده و پروژه ایجاد 10 هزار مگاوات برق در مناطق ساحلی را در همین راستا کلید زده و مکان‌های احداث این نیروگاه‌ها هم جانمایی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی