رسیدگی به اعتراضات معلمان برنامه اصلی وزارت است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های اعلام شده را یکی از برنامه‌های اصلی  آموزش و پرورش اعلام  کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، رضا مراد صحرایی در دیدار با تشکل‌های فرهنگیان گفت: دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که در رتبه‌بندی داشت و امروز ما با آن مواجه هستیم، رتبه‌بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد، اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باعث شد تا همت کافی برای اجرای رتبه‌بندی ایجاد شود.
وی ادامه داد: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه‌بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان انجام شد.
وی با تبیین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه‌بندی معلمان در سه مسیر، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های اعلام شده یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه‌های خود البته بر اساس قانون خواهد بود.
صحرایی ادامه داد: کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگی‌های متعارف رتبه‌ها مشخص شود. با هدف صحت‌سنجی و اعتباربخشی، رتبه‌ها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه‌بندی افزایش یابد. هدف اصلی رتبه‌بندی بهبود کیفیت مدارس است، لذا باید مسیر رشد معلم را ترسیم کنیم، آموزش‌های خاصی برای توسعه شایستگی‌های معلمی  برگزار شود و معلم باید دائم به روز شود. دانش‌آموزان ما تغییرات بسیاری را تجربه می‌کنند، لذا باید برای به روزآوری معلمان در راستای هدایت نسل تلاش کنیم و تا زمانی که این کارها را انجام ندهیم، تحول اتفاق نخواهد افتاد.
وی با بیان این که تشکل‌ها در تدوین برنامه هفتم توسعه، به آموزش و پرورش کمک کنند، اظهار کرد: برنامه‌های جاری نباید با سندهای بالادستی ابلاغی نظام به آموزش و پرورش، مغایرت داشته باشد. 
جستجو
آرشیو تاریخی