شهردار تهران: 45 درصد از بودجه شهر تهران به حمل و نقل عمومی اختصاص می‌یابد

شهردار تهران سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی‌های درون شهری را ۲۵ درصد عنوان کرد و گفت: در شهر تهران علاوه براینکه با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی روبه رو هستیم، از استانداردها عقبیم.
علیرضا زاکانی در مراسم امضای تفاهمنامه میان شهرداری تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) با تأکید بر اینکه به دنبال نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم، اظهار کرد: ۷۵ درصد رفت‌وآمدها با خودروهای شخصی انجام می‌شود و سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی‌های درون شهری ۲۵ درصد است.
شهردار تهران افزود: مطابق اسناد بالادستی باید ۱۱ هزار اتوبوس در پایتخت فعال باشد، در حالی که این رقم اکنون ۲۵۵۰ دستگاه است. در بخش تراموا به دنبال ایجاد الگویی جدید از حمل‌ونقل هستیم.
وی گفت: براساس این تفاهمنامه قرار است بحث نوسازی جدی و گسترده وسایل حمل و نقل عمومی انجام و از طریق اصلاح نرم در خصوص افزایش خطوط، تغییر چهارچوب‌های حمل و نقل در خطوط، خدمت متفاوت و افزایش تعداد ناوگان اقدام شود. وی تصریح کرد: توجه شورای شهر ششم و شهرداری به موضوع حمل و نقل، افقی را برای شهر باز می‌کند تا ۴۵درصد بودجه شهر تهران در این زمینه درنظر گرفته شود.
جستجو
آرشیو تاریخی