وزیر بهداشت: «پزشک خانواده» به سراسر کشور تسری پیدا می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار نوروزی معاونان، مشاوران و مدیران  ستاد وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» در حوزه سلامت، گفت: آمار تولید دارو در کشورمان ۹۹ درصد است، اما این عدد برای ما راضی‌کننده نیست، چرا که مواد اولیه بسیاری از داروها را تولید نمی‌کنیم.
به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه این دیدار در خصوص «افزایش تولید» در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: برای اینکه بتوانیم تولید دارو و تجهیزات پزشکی را افزایش دهیم، باید استان‌ها و دانشگاه‌ها  پای کار بیایند. در این زمینه لازم است مجموعه‌هایی را که از لحاظ مالی و علمی توانمندند، فعال کنیم زیرا برخی استان‌ها در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی ظرفیت‌های مناسبی دارند.
وی افزود: لازم است با کمک استانداران برنامه‌ریزی‌ شود تا تولید دارو و تجهیزات پزشکی با توان دانش‌بنیان‌ها سرعت و کیفیت بیشتری پیدا کند و محصولات‌شان به مرحله تجاری‌سازی برسد.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اجرای برنامه پزشکی خانواده در کل کشور، اظهار کرد: در سال گذشته طرح پزشک خانواده  را در جمعیت‌های زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها اجرا کردیم  و امسال این برنامه به کل کشور تسری می‌یابد.
عین‌اللهی اظهار داشت: قصد داریم یکی از مناطقی را که در اجرای برنامه پزشکی خانواده بهتر از سایرین عمل کرده به عنوان «پایتخت سلامت» معرفی کنیم.
 
جستجو
آرشیو تاریخی