ا خبـــــــار

جنایت در دفتر وکالت 

همزمان با قتل وکیل دادگستری در دفتر کارش ردیابی ها برای شناسایی عامل این جنایت آغاز شد.
حسین جعفریانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور در این باره گفت: شامگاه دوشنبه 14 فروردین زن جوانی در تماس با پلیس از زخمی شدن همسرش در محل کارش خبر داد.  به دنبال  اعلام مصدوم شدن شدید این مرد 43 ساله که وکیل دادگستری بود بلافاصله مأموران کلانتری ۱۱ طالقانی به همراه کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شدند.
وی با بیان اینکه مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد، بیان کرد: در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد این وکیل که مهدی عمارلویی نام داشت در حالی که دفتر کارش حوالی میدان امام خمینی نیشابور حضور داشته  از سوی فرد یا افرادی با هدفی نامعلوم مورد اصابت ضربه‌های کارد از ناحیه سر و صورت قرار گرفته بود .
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور عنوان کرد: با تأیید قتل از سوی پزشکی قانونی، تحقیقات تخصصی و فنی با دستورات مرجع قضایی آغاز شد که با توجه به کشف سرنخ‌هایی تحقیقات و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم به قتل ادامه دارد.
دکتر شورورزی رئیس اورژانس نیشابور نیز در این باره گفت: طی تماس تلفنی از طرف همسر این وکیل مبنی بر اینکه مصدوم بر اثر جراحت وضعیت مناسبی ندارد در محل حاضر شدیم. در زمان رسیدن نیروهای اورژانس هنوز علائم هوشیاری وجود داشت، اما در پی انتقال وی به بیمارستان به علت خونریزی زیاد فوت کردند. علت آسیب‌های وارده و عامل دقیق فوت مصدوم مشخص نیست، و مراجع مربوط و پزشکی قانونی باید در این باره اظهار نظر کنند.


ماجرای فرار دختر تیزهوش
از دست مادر افسرده 
دختر نوجوان که بعد از مرگ پدر و افسردگی شدید مادرش از خانه فرار کرده بود با تلاش کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران پیدا شد.
اواخر اسفند سال گذشته خانواده‌ای با مراجعه به پلیس شهریار از ناپدید شدن دختر 16 ساله‌شان خبر دادند. پس از آنکه پرونده با نیابت قضایی از شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار به دادسرای امور جنایی تهران رفت به دستور بازپرس شعبه دهم این دادسرا برای کشف در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مادر این دختر به کارآگاهان گفت: همسرم کارگر تأسیسات بود اما شش ماه قبل به دلیل برق گرفتگی، در محل کارش فوت کرد و مرا با پسر ۱۰ ساله و دختر ۱۶ ساله‌ام تنها گذاشت. به خاطر علاقه‌ شدیدی که میان من و همسرم وجود داشت، دچار افسردگی شدیدی شدم و همین موضوع باعث شد تا با دخترم دچار اختلاف شده و طی این مدت به بهانه‌های مختلف با هم درگیری داشته باشیم تا اینکه یک روز با دخترم مشاجره لفظی پیدا کردم و او هم با قهر خانه را ترک کرد.
در ادامه بررسی‌ها از آنجا که وی در یکی از مدارس تیزهوشان تحصیل می کرد کارآگاهان با پرس‌وجو از دوستان و همکلاسی‌های وی دریافتند یکی از دوستان نزدیک این دختر سال گذشته به همراه خانواده اش به شهر قزوین نقل مکان کرده است. بنابراین کارآگاهان با نیابت قضایی به شهرستان قزوین و خانه مورد نظر رفتند اما این خانواده ضمن تأیید اینکه دختر نوجوان یک هفته در خانه آنها بوده است اظهار داشتند وقتی او متوجه شده پلیس به دنبال اوست  بدون اطلاع از خانه آنها خارج شده است.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که دختر دانش آموز به تهران برگشته است. بنابراین ردیابی‌ها در تهران ادامه یافت و مشخص شد او مدتی را در یک خوابگاه شبانه روزی ویژه بانوان سپری کرده و سپس به عنوان پرستار یک خانم  ۸۰ ساله در منطقه امیرآباد مشغول به کار شده است که بلافاصله تیمی از کارگاهان به محل سکونت این خانم مراجعه کردند و سرانجام موفق به پیدا کردن دختر ۱۶ ساله شدند.
سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به خودداری دختر جوان از بازگشت  نزد مادرش با هماهنگی قضایی، با توجه به حضانت قانونی خانواده پدری، این دختر در اختیار خانواده پدری قرار داده شد و مادر وی نیز برای درمان به مراکز مشاوره معرفی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی