ا خبـــــــار

گذشت از قصاص پس از 6 سال 
پسر جوانی که هنگام تیراندازی در یک مراسم ازدواج با شلیک اشتباهی باعث مرگ یکی از میهمانان شده بود، پس از 6 سال با رضایت بی‌قید و شرط خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت.
به گزارش اختصاصی خبرنگار «ایران» از مسجدسلیمان، این پسر جوان که فرزاد نام دارد 6 سال قبل درمراسم جشن عقدکنان یکی از بستگانش طبق رسم سنتی هنگام تیراندازی با اسلحه شکاری باعث مرگ مردی ۳۴ساله به نام صیاد شمس شده بود. پس از این حادثه، پسر جوان دستگیر  و با محاکمه در شعبه چهارم دادگاه ویژه نوجوانان و جوانان استان خوزستان شعبه ۲۱سابق، به قصاص نفس محکوم شد.سید علیرضا احمدپوری دبیر جمعیت صلح و سازش شهرستان مسجدسلیمان در تشریح این خبر به «ایران» گفت: به دنبال این اتفاق ناگوار اعضای جمعیت صلح و سازش جلساتی با  خانواده مقتول برگزار کردند و در نهایت پدر و مادرمقتول از خون پسر جوان خود گذشتند و با اعلام رضایت  پسر زندانی را که به یک‌قدمی چوبه دار رسیده بود از مرگ نجات دادند.زینب ارژنگ مادر مقتول نیز با بیان اینکه در همه حال مطیع فرمایشات بزرگان دین هستیم، گفت: با توجه به فرمایش حضرت علی(ع) لذتی که درعفو هست در انتقام نیست، من و همسرم نیز بدون هیچ چشمداشتی به توصیه ریش‌سفیدان بختیاری احترام گذاشتیم و با اعلام رضایت، از اعدام این جوان گذشت کردیم.

زن تبهکار،سردسته باند آدم ربایی
و سرقت بود
زن جوان که با تشکیل یک باند آدم ربایی از اتباع بیگانه اخاذی و سرقت می‌کرد با اعضای گروهش دستگیر شد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در تشریح این پرونده گفت: اعضای یک باند ۸ نفره گروگانگیری و آدم ربایی که سردسته آنها یک زن بود اقدام به ۶ فقره آدم‌ربایی، گروگانگیری و سرقت اموال اتباع افغانستانی کرده بودند. این متهمان طعمه‌های خود را از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اغلب در شبکه اجتماعی فیس‌بوک انتخاب کرده و با اتباعی که قصد تهیه ویزا برای کشور‌های خارجی داشتند آشنا شده و با وعده اخذ ویزا برای کشور‌های دیگر پس از جلب اعتماد، به بهانه انجام امور اداری و اسکان چند روزه متقاضیان ویزا، با آنان قرار ملاقات گذاشته و در این ملاقات اقدام به آدم ربایی و سرقت اموال آنان می‌کردند.
  متهمان با بستن دستان و چشمان گروگان‌ها و توسل به زور و ضرب و جرح و آزار و اذیت گروگان‌ها از آنها اخاذی و اقدام به سرقت اموال آنان می‌کردند سپس گروگان‌ها را به مخفیگاه خود در اطراف شهر قم می‌بردند و از آنها فیلم گرفته و خانواده آنها را در قبال پرداخت پول تهدید می‌کردند. وی با اشاره به اینکه متهم اصلی و سردسته این باند، یک خانم بوده است، گفت: با رصد فنی و حرفه‌ای پلیس آگاهی و دستورات قضایی و پیگیری‌های شعبه ۱۳ بازپرسی استان بسرعت گروگان‌ها آزاد و تمامی متهمان بازداشت شدند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد. وی مشارکت در آدم ربایی، سرقت مقرون به آزار، حبس غیرقانونی و تحصیل مال از طریق نامشروع را از جرایم متهمان این باند عنوان کرد و گفت: مدارک هویتی، دلار، ارز دیجیتال، طلا و زیورآلات و ساعت مچی، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن، البسه و وسایل شخصی از مواردی است که در این آدم ربایی از گروگان‌ها با توسل به زور و آزار ربوده شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی