رئیس جمهور در آیین افتتاح سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم:

حجاب ضرورت دینی، امر الهی مشترک بین همه ادیان توحیدی و یک الزام قانونی است

رئیس جمهور احساس مسئولیت در نهی منکرات و دعوت به معروف‌ها در جامعه را از اولویت‌ها و فضیلت‌های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و اظهارداشت: در نگاه دینی کسانی که عهد می‌بندند، فقط رأی نمی‌دهند، بلکه همواره پای عهد و پیمان خود هستند و مردم ما برای تحقق همه ارزش‌های انقلابی و اسلامی تا آخرین لحظه پای عهد و میثاق خود هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، روز شنبه همزمان با روز «جمهوری اسلامی ایران»، در دهمین روز ماه مبارک رمضان در آیین افتتاح و آغاز به کار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، امروز را روزی مبارک توصیف کرد و گفت: قرآن  جلوه رحمانیت پروردگار است. انسانیت انسان در پرتو ارتباط با قرآن و وحی شکل گرفته است و ارزش بیان و قلم در عالم نیز به آن است که در مسیر تعالی و کمال انسان عمل کند.
آیت‌الله رئیسی توسعه فرهنگ قرآنی در کشور را مرهون ترغیب‌ها، تشویق‌ها و پیگیری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: بنده شخصاً برای همه چهره‌های قرآنی ارزش فراوانی قائلم اما حقیقتاً آنچه که در حوزه قرآن در کشور اتفاق افتاده، ماحصل توجه و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه فرهنگ قرآنی بوده است.
دکتر رئیسی با اشاره به اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر وجود ۳۰۰ حافظ قرآن کریم تنها در یکی از روستاهای کشور، تحقق هدف‌گذاری ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور را دست یافتنی خواند و تصریح کرد: رویدادهای قرآنی نظیر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از جمله اقدامات بسیار خوب و مؤثر در زمینه ترویج و نشر معارف قرآنی در جامعه و امری پسندیده است که وزارت ارشاد باید اینگونه برنامه‌ها را در سایر استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای کشور نیز توسعه دهد.
آیت‌الله رئیسی همچنین به موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از مطالبات و دغدغه‌های به‌حق متدینین در جامعه اشاره کرد و افزود: حجاب یک ضرورت دینی و یک امر الهی مشترک بین همه ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی است که برای فرد و جامعه در برابر هرگونه آسیب و لغزشی مصونیت ایجاد می‌کند.
رئیس جمهور اظهار داشت: ممکن است کسانی هم باشند که به این مفاهیم الزام و اعتقادی نداشته باشند که در اینجا استفاده از ظرفیت مراکز علمی، مباحثه و گفت‌وگوهایی اقناعی مورد تأکید ما است. در عین حال در این رابطه یک الزام قانونی وجود دارد و همه اقشار جامعه با هر نگرش و گرایشی ملزم به رعایت این قانون هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی