بعد از دستور رئیس جمهور

واریز معوقات معلمان حق‌التدریس و خرید خدمات آغاز شد

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: واریز معوقات مربوط به نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمات از پنجشنبه 10 فروردین ماه آغاز شد.
به گزارش ایرنا، مصطفی بابایی افزود: مقرر شد چهار ماه از مطالبات حق‌التدریس معلمان واریز شود.
وی افزود: همچنین واریز ۲ ماه حقوق معلمان خریدخدمات آموزشی به حساب ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها واریز خواهد شد.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان هم توضیح داد: نگارش معوقات به استان‌ها ارسال می‌شود تا یک جمع‌بندی از آنها داشته باشیم.
همچنین به گزارش فارس، با دستور رئیس جمهور و مساعدت دولت و همچنین پیگیری آموزش و پرورش، 4 ماه از اضافه تدریس (حق‌التدریس معلمان) که متعلق به ماه‌های مهر، آبان، آذر و دی 1401 است، روز پنجشنبه دهم فروردین ماه پرداخت شد.
با عوامل تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان برخورد می‌شود
وزارت آموزش و پرورش در خصوص برخورد با عوامل تاخیر و نحوه پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: قصور منجر به تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان متوجه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره کل مالی تشخیص داده شده است که بدون تردید برخورد قانونی برابر با ضوابط به عمل خواهد آمد.
در متن این اطلاعیه آمده است: متاسفانه با توجه به تغییر در نگارش حقوق اسفند ماه در آخرین لحظات پایان سال ۱۴۰۱، پرداخت حقوق اسفندماه همکاران فرهنگی با مشکلاتی روبرو شد که به همین جهت از تمام همکاران عذرخواهی می‌شود. به گزارش ایرنا، تأخیر در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان در روزهای پایانی سال در فضای مجازی بحث‌برانگیز شد .در همین زمینه، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توصیه‌های رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه‌بندی معلمان در روزهای آینده، تصمیم گیری و اقدام خواهد شد. در این خصوص،  رئیس‌جمهور به محمد مخبر معاون اول برای بررسی سریع و دقیق علل بروز مشکلات پرداخت حقوق اسفندماه و امتیازات قانون رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان دستور داد که نتیجه بررسی‌ها مشخص شد. بعد از بررسی‌ها درباره علل بروز مساله‌ تصریح شده است: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است. طبق نامه معاون اول به رئیس جمهور برای حل مشکل و اجرای دقیق و قانونمند رتبه‌بندی معلمان هم مقرر شد، با وجود برخی ابهامات در احکام صادره که در فرصت مناسب بررسی خواهد شد، برای رعایت شأن و جایگاه معلمان علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات (۳۸ هزار میلیارد تومان) قانون مصوب، دولت هم از حداکثر اختیارات قانونی خویش برای افزایش رقم مصوب استفاده کرده و بر این اساس مطالبات قانونی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و دوازده ماهه سال ۱۴۰۱ با فوریت محاسبه و پرداخت شود.
 
جستجو
آرشیو تاریخی