اقتصادی

عبور هزینه‌ها از سقف قانونی؛ دلیل دیرکرد در پرداخت حقوق معلمان

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در خصوص نحوه اجرای «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» و اشکالات ایجاد شده در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در اسفندماه سال ۱۴۰۱، مهم‌ترین علت بروز مشکل، افزایش هزینه‌ها بالاتر از سقف قانونی و تأخیر در صدور احکام و مشکلاتی از این قبیل بوده است.
به گزارش ایرنا، تخصیص اسفندماه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها به همراه علی‌الحساب رتبه‌بندی در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ به خزانه‌داری کل کشور ارسال شده و با درخواست وجه  از سوی وزارت آموزش و پرورش قابل‌پرداخت بوده است  اما احکام معلمان دیر صادر شده و آموزش و پرورش در تاریخ ۲۴ اسفند یعنی ۴ روز مانده به پایان سال اعلام کرد بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع جدید نیاز دارد.
با توجه به حساسیت موضوع، رئیس‌جمهور از همان ابتدا علاوه بر تأکید بر حل مشکل، بر ریشه‌یابی موضوع هم تأکید کردند که جلساتی اخیراً در حضور مقامات ارشد برای این موضوع تشکیل شده است. در این جلسات مشخص شد سازمان برنامه و بودجه در این مسیر قصوری نداشته و باید برای حل مشکل به دنبال اصلاح قانون و افزایش سقف اعتبارات رتبه‌بندی رفت.
دولت همچنان اعتقاد دارد نباید طرح خوب رتبه‌بندی به کام معلمان تلخ شود و باید بر اساس ظرفیت‌های قانونی حل مشکل فرهنگیان در دستور کار قرار گیرد.


آغاز فروش خودروهای ساپیا در روسیه از ۱۱ خرداد

مدیران شرکت «بست موتورز» روسیه اعلام کردند که فروش محصولات خودروسازی سایپا در این کشور از اول ژوئن (یازدهم خرداد) آغاز می‌شود و در حال مذاکره برای عرضه محصولات ایران‌خودرو در کشورشان هستند.
به گزارش ایرنا، «الکساندر استپانوف» مدیرعامل بست موتورز گفت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که فروش [خودروهای ساپیا] از اول ژوئن آغاز شود.
وی افزود: طبق این برنامه‌ریزی قرار است تا آن هنگام اولین محموله شامل یک هزار خودروی ساپیا به روسیه فرستاده و عرضه شود. بست موتورز که در زمینه فروش خودرو فعالیت می‌کند، در نظر دارد در سال اول قرارداد خود با ساپیا، دستکم ۱۰ هزار خودروری این شرکت را به فروش برساند.
قرارداد ساپیا و بست موتورز سه ساله است و در این مدت ۴۵ هزار خودروی ساپیا به شرکت روس فروخته خواهد شد.


توزیع شبانه‌روزی دارو در داروخانه مرکزی هلال احمر

داروخانه مرکزی جمعیت هلال‌احمر با فعالیت شبانه روزی در ایام نوروز، روزانه به طور میانگین پاسخگوی ۶۰۰ مراجعه کننده بوده است.
به گزارش ایسنا، با اتخاذ تدابیر اندیشیده شده و همچنین پیش بینی کمبودهای احتمالی، داروخانه هلال احمر به تأمین داروهای مورد نیاز بیماران بویژه داروهای شیمی درمانی اقدام کرده  است و در تعطیلات عید نوروز بدون تعطیلی و بی وقفه به ارائه خدمات به هموطنان خواهد‌پرداخت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی