فرهنگی

تهران گردشگرپذیر می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران گفت: تهران در حال تبدیل از یک شهر مسافر فرست به شهری گردشگرپذیر است.
به گزارش ایرنا، سعید بشیری افزود: این تغییر نقش شهرداری را در حوزه گردشگری چند برابر خواهد کرد و به طور قطع همکاری‌های شهرداری با ادارات و سازمان‌ها مرتبط، می‌تواند موجب هم‌افزایی در این زمینه ‌شود.
وی افزود: در تهران اماکن تاریخی و گردشگری داریم که ناشناخته هستند و براین اساس در حوزه گردشگری نیاز به اطلاع رسانی جامعی داریم؛ شهرداری تهران می‌تواند با تمام توان خود در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت کرده و نقش خوبی در این زمینه ایفا کند تا از این طریق، گردشگر‌پذیری، در تهران به یک اصل تبدیل شود.


«شهربانو» به بنگلور راه یافت    

«شهربانو» ساخته مریم بحرالعلومی در تازه‌ترین حضور جهانی‌اش به بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بنگلور راه یافت.
به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی شهربانو به کارگردانی مریم بحرالعلومی در ادامه‌ موفقیت‌های خود، برای بخش مسابقه آسیا در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بنگلور انتخاب شده و با ۱۱ فیلم از کشورهای مختلف به همراه دو فیلم جنگ جهانی سوم و بی مادر از ایران، رقابت می‌کند. جشنواره بنگلور که یکی از معتبرترین جشنواره‌های آسیا به شمار می‌رود، ۲۳ تا ۳۰ مارس (۳ تا ۱۰ فروردین) سال جاری در شهر بنگلور کشور هند در حال برگزاری است. این جشنواره در کنار سه بخش اصلی مسابقه آسیا، کانادا و هند، همچنین دارای بخش‌های جنبی سینمای جهان و هفته منتقدین است که فیلم‌های لامینور، خرس نیست، تفریق، برادران لیلا، تا فردا و دو فیلم دیگر از ایران در این بخش‌ها نمایش خواهند داشت.


«فسیل» در آستانه ده میلیاردی شدن

دومین پوستر فیلم کمدی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان در آستانه‌ فروش حدود ده میلیارد تومانی این اثر سینمایی منتشر شد. به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی فسیل که از ۲۴ اسفند به روی پرده رفته، با صدرنشینی در جدول فروش و جلب رضایت مخاطبان، رونق تازه‌ای به گیشه سینمای نوروزی داده است. فیلم‌های «غریب»، «ملاقات با جادوگر»، «فسیل» و «عروس خیابان فرشته» به عنوان فیلم‌های اکران نوروزی در شورای صنفی نمایش به ثبت رسید و نمایش سراسری آن‌ها از ۲۴ اسفندماه آغاز شد.

جستجو
آرشیو تاریخی