مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور خبر داد

ساخت ترمینال ۱۰۰هزار متری با ۴۰ایربریج در فرودگاه مهرآباد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور از ساخت ترمینال ۱۰۰هزار متری با ۴۰ایربریج در نیمه دوم سال جدید خبرداد و با اشاره به محدودیت جا در فرودگاه مهرآباد، گفت: برنامه توسعه فرودگاه مهرآباد در گام نخست با شروع ساخت یک ترمینال ۱۰۰هزار مترمربعی با داشتن ۴۰ ایربریج (پل اتصال به هواپیما) در نیمه دوم سال اجرایی می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در خصوص برنامه شرکت فرودگاه‌ها برای توسعه فرودگاه مهرآباد در سال جدید، گفت: به دلیل ورود ناوگان جدید به صنعت، سال گذشته پر خیر و برکت بود، اما افزایش ناوگان محدودیتِ جا در فرودگاه مهرآباد را دوچندان می‌کند. وی توضیح داد: به‌جز مهرآباد در سایر فرودگاه‌های کشور محدودیت جا نداریم؛ هم اکنون مجبوریم از پارک شبانه بسیاری از هواپیماها که بیسِ‌ پروازی آنها مهرآباد نیست جلوگیری کنیم، چراکه در مهرآباد جای پارک هواپیما به‌اندازه کافی وجود ندارد. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور خاطرنشان کرد: ۸۰درصد فرودگاه مهرآباد در دست ارگان‌های مستقر است که منجر به کاهش فضای ترمینالی و پارکینگ فرودگاه شده است. بسیاری از این ارگان‌ها پیش‌تر مستاجر فرودگاه بودند اما حالا در نقش مالک رفتار می‌کنند. برنامه ساماندهی برای الحاق اراضی به محیط فرودگاه در دستور کار است و امسال فرودگاه مهرآباد توسعه می‌یابد.
سیدی تصریح کرد: در سالی که گذشت ۱۷میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد اعزام و پذیرش شدند، این فرودگاه نیاز به ترمینالی با دسترسی مناسب به پارکینگ و باند فرودگاه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی