دو خط خبر

پیشنهاد ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار هم‌افزایی این وزارتخانه با شبکه کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و ایجاد «زنگ کتابخوانی در مدارس» شد.

 

بقایای دود و آتش از چهره شهر پاک شد

علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: در مراسم چهارشنبه آخر سال ۱۲ هزار پاکبان از نیمه‌های شب گذشته مشغول نظافت بقایای دود و آتش در شهر شدند.

 

بند مربوط به اختصاص سهام فرزندان متولد ۱۴۰۲ از بودجه حذف شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه بودجه را حذف کردند که در آن دولت مکلف به اختصاص سهام به فرزندان متولد ۱۴۰۲ شده بود.

 

هلال ماه مبارک رمضان احتمالا دوم فروردین قابل رؤیت است

کاظم کوکرم‌منجم، رصدگر هلال ماه و سردبیر پیشین مجله نجوم گفت: هلال ماه رمضان ۱۴۴۴ قمری در شامگاه ۲۹ شعبان (دوم فروردین ۱۴۰۲) با چشم غیرمسلح در ایران و کل منطقه غرب آسیا به احتمال قریب به یقین دیده می‌شود.

 

تراز صوتی تهران در شب چهارشنبه‌سوری به ۱۱۱ دسی‌بل رسید

سید محمدمهدی میرزایی‌قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از تشدید آلودگی صوتی پایتخت در شامگاه آخرین سه‌شنبه سال خبر داد و گفت: از عصر ۲۳ اسفند شاهد آتش‌بازی و استفاده از مواد محترقه در نقاط مختلف شهر بودیم که منجر به افزایش آلودگی صوتی در سطح شهر تهران شد.

 

اهواز آلوده‌ترین کلانشهر کشور

بر اساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط‌زیست روز گذشته اهواز با شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و رسیدن به عدد ۱۳۹، آلوده‌ترین کلانشهر کشور شد.

 

کاهش۴۰۰ هزار کیلومتر مربع
از مساحت برفی کشور

مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی، از کاهش ۴۰۰ هزار کیلومتر مربعی مساحت برفی در کشور و کسری بارش حدود ۱۴۰ تا ۱۸۰ میلیمتری در برخی استان‌ها خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی