رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت:

بیماران خاص در نوروز نگران دارو نباشند

برای رفاه حال مسافران سهمیه دارویی بیشتری برای بیماران خاص در ایام نوروز به استان‌های پرسفر شامل تهران، گیلان، مازندران، اهواز، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریزاختصاص یافت.
امیرحسام علیرضایی، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت تأمین داروهای بیماران خاص، نحوه فعالیت مراکز دیالیز و دندانپزشکی‌ها در تعطیلات نوروزی به ایسنا، گفت: برنامه توزیع داروهای بیماران خاص بر اساس اطلاعات استخراج شده از سامانه‌های مرتبط به سازمان غذا و دارو اعلام شده است. در خصوص بیماران هموفیلی مانند سال‌های قبل برای استان‌های پرسفر سهمیه دارو افزایش یافته است.علیرضایی با تأکید بر اینکه بیماران در ایام نوروز نگرانی در خصوص تأمین دارو نداشته باشند، گفت: توصیه هر ساله ما به بیماران خاصی که در نوروز قصد مسافرت دارند این است که داروهای مورد نیاز خود را از مراکز مبدأ دریافت و در صورت مشخص شدن مقصد، قبل از سفر اطلاعات مربوطه و مراکز بیمارستانی را از انجمن‌های مربوطه کسب کنند.وی افزود: طی مکاتبه‌ای که با دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته‌ایم مقرر شده است در صورت مراجعه بیماران خاص و نیاز به خدمات اورژانس، ارائه خدمت انجام شده و کمک‌های لازم ارائه شود.
 رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره فعالیت مراکز دیالیز و مراکز درمانی بیماران خاص در تعطیلات نوروز گفت: در صورت مشخص شدن مقصد بیماران، قبل از سفر اطلاعات مربوط به مراکز دیالیز ارسال شده و بیماران از دانشگاه مبدأ معرفی‌نامه دریافت می‌کنند تا در مقصد مشکلی نداشته باشند. دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آمادگی کامل دارند تا در صورت مراجعه این بیماران و نیاز به همودیالیز، خدمات لازم را به آنها ارائه دهند.
علیرضایی در خصوص نحوه ارائه خدمات دندانپزشکی هم اظهار داشت: مراکز اورژانس برای ارائه خدمات دندانپزشکی در ایام نوروز در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال هستند و بیماران می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی