سیاسی

ادامه رسیدگی به لایحه قانون برنامه هفتم توسعه کشور
در ادامه جلسات فوق‌العاده روز گذشته برای رسیدگی به لایحه قانون برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، هیأت دولت بندهای دیگری از این لایحه را بررسی و تصویب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، این جلسه که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، برگزار شد، همچنین برخی بندهای آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات در زمینه شرایط صدور کارت بازرگانی و همچنین صدور مجوز برای راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی اصلاح شد.
بررسی و تصویب برخی طرح‌های پیشنهادی کمیسیون‌های تخصصی دولت برای تغییر در تقسیمات کشوری و الحاق یا انتزاع برخی بخش‌ها در شهرستان‌های مختلف از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در جلسه هیأت دولت بود.

 ساعت رسمی کشور تغییر نمی‌کند
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه روز گذشته هیأت دولت درباره تغییر ساعت رسمی کشور گفت: طبق مصوبه مجلس ساعت رسمی کشور تغییر نمی‌کند بنابراین دولت موظف است چنانچه تغییری در ساعات ادارات، دانشگاه‌ها، بانک‌ها یا مدارس اتفاق می‌افتد، اعلام کند.
به گزارش ایرنا، بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: سازمان اداری-استخدامی در این زمینه پیشنهاداتی مطرح کرد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

شرایط دریافت پاداش و محرمانگی برای گزارشگران فساد مشخص شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط اختصاص پاداش برای گزارشگران فساد و نیز الزامات رعایت محرمانگی هویت آنها را تعیین کردند.
به گزارش ایرنا، در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره طرح یک‌فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در دستور کار قرار گرفت. طبق این مصوبه، گزارشگری که محتوای گزارش وی بیانگر ارتکاب از جمله رفتارهای رشا و ارتشاء، اختلاس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی یا عمومی، رفتارهای موضوع قانون مجازات اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، رفتارهای موضوع قانون مجازات تبانی در معاملات دولتی، أخذ درصد (پورسانت) در معاملات اعم از داخلی یا خارجی، تحصیل مال از طرق نامشروع توسط کارکنان دستگاه‌ها و نهادهای مذکور تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده و تقلب‌های علمی باشد، مشمول حمایت‌ها ‌و پاداش این قانون می‌شود.

طرح شفافیت قوای سه‌گانه به مجمع
 ارسال می‌شود
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بسیاری از ایرادات طرح شفافیت قوای سه‌گانه رفع شد ولی مجلس روی یکی از مواد ایراد گرفته است و بر آن اصرار دارد، از این رو این مصوبه به مجمع تشخیص ارسال می‌شود.
به گزارش تسنیم، هادی طحان‌نظیف افزود: لایحه بودجه سال 1402 کل کشور بررسی و به مجلس ارسال شد.

جستجو
آرشیو تاریخی