سرعت مجاز در آزادراه‌‌ها ۱۰ کیلومتر کاهش یافت

سرعت مجاز وسایل نقلیه در آزادراه‌‌ها و بزرگراه‌های سطح کشور در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، معادل ۱۰ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرد.
به گزارش ایسنا، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌‌های کشور در یکصد و بیست و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اعلام این خبر و ارائه گزارش آماری از تصادفات و کشته‌شدگان تصادفات در ۱۰ماه نخست ۱۴۰۱ گفت: با توجه به رشد حدود ۱۴ درصد کشته‌شدگان تصادفات در این دوره، بر تحلیل دقیق با هدف ریشه‌یابی چرایی افزایش تصادفات تأکید شده است. اطلاع‌رسانی مناسب برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی سفر‌ها می‌تواند یکی از عوامل تأثیرگذار مهم در کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش کشته‌شدگان ناشی از تصادفات باشد.
شهریار افندی‌زاده یادآور شد: بنا به تأکید وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۸۰۰۰ کیلومتر از طول محور‌های مواصلاتی مهم کشور و ۲۰۰ نقطه پرتصادف در سطح کشور تا قبل از شروع طرح نوروزی، ایمن‌سازی، آشکارسازی و اصلاح هندسی شود که این موضوع مهم از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با همکاری همه استان‌ها در حال انجام است.
در ادامه این نشست از سامانه ارجاع کار طراحی و نظارت بر راه‌های اختصاصی واقع در حریم راه‌های اصلی نیز که با همکاری مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان نظام مهندسی تهیه و راه‌اندازی شده است، رونمایی شد.
 این سامانه برای سیستماتیک کردن فرایند طراحی و نظارت دسترسی‌های اختصاصی برون شهری ایجاد شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی