سیاسی

پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت‌های اسپانیولی‌زبان منتشر شد
همزمان با رونمایی از نسخه اسپانیولی کتاب خاطرات دوران مبارزات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کاراکاس، پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ملت‌های اسپانیولی‌زبان منتشر شد.
به گزارش سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رونمایی از نسخه اسپانیولی کتاب خاطرات دوران مبارزات رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «سلول شماره ‌۱۴» در مراسمی در شهر کاراکاس پایتخت کشور ونزوئلا و درکنار نمایشگاه فرهنگ‌دوستی ایران و ونزوئلا به همت فعالان فرهنگی ونزوئلا و اسپانیولی‌زبانان با حضور شخصیت‌های فرهنگی ایران و ونزوئلا برگزار شد.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: «اگر توانسته باشم به وسیله این کتاب با شما اسپانیولی‌زبانان ارتباط بگیرم، بسیار خرسند خواهم بود. این بخش کوتاهی از سرگذشت من است. چه نیکو است که ما و شما و همه‌ ملت‌های عدالت‌خواه با یکدیگر بیشتر آشنا شویم و بیشتر هم‌افزایی کنیم. نیکروزی شما را از خدا می‌خواهم.»
کتاب سلول شماره ۱۴ خاطرات و زندگینامه آیت‌الله خامنه‌ای را در دوران مبارزه با رژیم دست‌نشانده استکبار و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی روایت می‌کند. این اثر ترجمه اسپانیولی کتاب «ان مع الصبر نصرا» است که پیش از این به زبان عربی منتشر و نسخه فارسی آن با عنوان «خون دلی که لعل شد» در اختیار علاقه‌مندان و اهالی کتاب قرار گرفته است.

احیای روابط با عربستان گام مهمی برای ثبات خلیج فارس است
رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: احیای روابط با عربستان یک گام مهم در راستای ثبات منطقه و خلیج فارس و توسعه سیاسی و اقتصادی ذیل همکاری‌های منطقه‌ای است.
به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف، در حساب توئیتری خود نوشت: امیدواریم طرف مقابل هم در عمل حسن‌نیت خود را با عدم دخالت در امور داخلی کشور و اتخاذ تصمیمات خیرخواهانه در مسائل منطقه بخصوص لبنان، یمن‌ و حمایت از فلسطین نشان دهد.

توافق ایران و عربستان به نفع امنیت منطقه است
معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور گفت: همه تماس‌ها و واکنش‌ها از کشورهایی مثل عمان، عراق و قطر  نشان می‌دهد که این حرکت به نفع امنیت منطقه است.
به گزارش ایرنا، محمد حسینی با اشاره به توافق حاصل‌شده میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان افزود: در سفر رئیس‌ جمهور به چین، گفت‌وگوهایی در این خصوص انجام شد که امروز نتایج عملی آن را شاهد هستیم.
وی افزود: در دیدار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با طرف عربستانی و چینی، توافق‌نامه‌ای امضا شد که بر اساس آن ظرف ۲ ماه آینده تبادل سفیر ایران و عربستان انجام و روابط دیپلماتیک برقرار می‌شود.
معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور با بیان اینکه ۷ سال بود که به دلیل وجود مشکلاتی، روابط دو کشور قطع و حج عمره تعطیل شده بود افزود: دو کشور، دو قدرت بزرگ منطقه هستند و عربستان نقش زیادی روی بقیه کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و از این رو همکاری‌ها می‌تواند بسیار مؤثر بوده و در همه حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی، آثار مطلوبی را به همراه داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی