سخنگوی شهرداری ویژه‌برنامه‌های نوروزی پایتخت را اعلام کرد

نورپردازی بزرگ با 50 سازه هنری نوری در تهران

سخنگوی شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران را تشریح کرد و گفت: به مدت یک هفته کاروان گل و گیاه در شهر راه خواهد افتاد.
به گزارش تسنیم، عبدالمطهر محمدخانی درباره ویژه‌برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت نوروز 1402 و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، گفت: تفاوت امسال نسبت به سال‌های گذشته، قراردادن برنامه نورپردازی بزرگ در دستور کار شهرداری است و 50 اثر هنری در قالب سازه‌های نوری توسط هنرمندان و مجریان حوزه نور و نورپردازی شهری تهیه شده است.وی با بیان اینکه این آثار با الهام گرفتن از موضوعاتی همچون طبیعت، سال نو، تهران، انسان، شادی و نشاط طراحی شده است، گفت: این آثار در قالب یک چیدمان محیطی در بوستان ملت نصب می‌شود. جشن نور «تهران زیبا» بزرگترین تجربه کشور در حوزه رویدادهای طراحی و ساخت سازه‌های نوری است که می‌تواند با استمرار، به یک برند شهری تبدیل شود. این برنامه تا پایان ماه مبارک رمضان تصویری زیبا از شب‌های پایتخت ارائه و به یک رویداد خاطره‌ساز تبدیل خواهد شد.
سخنگوی شهرداری تهران همچنین با اشاره به نصب مجسمه «سعدی» و «آرش کمانگیر» در بهار سال آینده گفت: بزرگترین مجسمه برنزی را بهار 1402 در خیابان سعدی نصب خواهیم کرد. همچنین مجسمه آرش کمانگیر در میدان ونک نصب خواهد شد.
 پهن شدن هزار متر فرش گل
تا راه‌اندازی کاروان گل و گیاه
سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ایجاد فرش ‌گل‌ و پوشش اغلب معابر تهران با گیاهان سرسبز در ایام نوروز اجرایی می‌شود، گفت: در سطح مناطق 22گانه بیش از هزار فرش گل در حاشیه بزرگراه‌ها ایجاد شده که تقریباً در حال اتمام است. بیش از 2 هزار و 100 المان گل هم در سازه‌ها و میادین تهران نصب می‌شود و کاروان گل و گیاه قبل از سال تحویل به مدت یک هفته در خیابان‌های تهران به راه می‌افتد. در 15 میدان بزرگ شهر هم قبل از سال تحویل به شهروندان گل اهدا خواهد شد و همچنین هزار و 500 هکتار کمربند سبز پیرامون شهر تهران با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.
جستجو
آرشیو تاریخی