تلویزیون همیشه جلو من روشن است و این روزها هر کانالی که میزنم، روضه و نوحه پخش میکند. من هم گوش میکنم و گریهام میگیرد؛ مینشینم و با اینها گریه میکنم...
سالها پیش شعری با عنوان «اربعین» برای سیدالشهدا(ع) سروده بودم که ناتمام مانده است:
«یا حسینبنعلی
خون گرم تو هنوز
از زمین میجوشد
هر کجا باغ گل سرخی هست
آب از این چشمه خون مینوشد
کربلاییست دلم... »
بخشی از گفتوگوی هوشنگ ابتهاج با میلاد عظیمی و عاطفه طیّه که در خبرگزاری برنا منتشر شده است