در روزنامهنگاری، ما با یک مثلث سروکار داریم که شامل سیاست رسانه، نیاز مخاطب و ارزش رویداد میشود. هیچ رسانهای نمیتواند فقط به سیاست خود تکیه کند و نیازمخاطب یا ارزش رویداد را نادیده بگیرد. اگر چنین کند، اعتبار خود را ازدست میدهد.
پس، رسانه باید سیاست خود را با آن دو ضلع دیگر متوازن کند. اگر چنین توازنی برقرار شد، آنگاه استراتژی رسانهای حرفهای شکل میگیرد. همین موضوع است که نشان میدهد روزنامهنگاری کاری پیچیده است. هم محاسبه و مهندسی دارد، هم هنر و خلاقیت.
صحبتهای مجید رضاییان
استاد دانشگاه و پژوهشگر ژورنالیسم با صبا