حوادث جهان

  مکزیک
19 کشته در تصادف اتوبوس و کامیون
مقامات محلی مکزیک گزارش دادند بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک کامیون، دستکم ۱۹ نفر کشته و ۶ نفر دیگر بشدت زخمی شدند.
 به گزارش آناتولی، مقامات محلی همچنین اظهار کردند مصدومان این حادثه برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.
 این حادثه بامداد شنبه رخ داد و مقامات با خانواده‌های جانباختگان این حادثه ابراز همدردی کردند.
 همچنین گزارش شده است راننده کامیون از محل حادثه متواری شده بود اما ساعتی بعد توسط افسران گارد ملی مکزیک دستگیر شد. تحقیقات برای بررسی جزئیات بیشتر این سانحه در حال انجام است.
 
  امریکا
گوزن 35 کیلویی در دهان مار پیتون
 دانشمندان فیلمی از یک مار پیتون برمه‌ای در حال بلعیدن یک گوزن کامل ضبط کردند. این مشاهده باعث شگفتی آنها در مورد آنچه پیشتر باور داشتند، شده است.
به گزارش زومیت، زیست‌شناسانی که در جنوب فلوریدا شاهد بلعیده شدن گوزن دم سفید ۳۵ کیلویی و فرورفتن آن در دهان مار بودند، بسیار شگفت‌زده شدند. این فیلم ثابت کرد که شکارچیان مهاجم می‌توانند طعمه‌های بزرگ‌تری از آنچه قبلاً تصور می‌شد، ببلعند که اولین کشف در نوع خود است.
 مار پیتون برمه‌ای ماده که ۴٫۵ متر طول و ۵۲ کیلو وزن داشت، توانست گوزن دم‌سفیدی را که تقریباً ۶۷ درصد از وزن خودش بود، ببلعد. برای قورت دادن گوزن، دهان مار به قدری باز شد که به ۹۳ درصد از حداکثر فاصله آن رسید. ۳۰ دقیقه طول کشید تا مار نیمه انتهایی بدن گوزن را وارد گلو کند، به سم حیوان برسد و غذا را به‌طور کامل فرو دهد. با توجه به اینکه هیچ‌یک از دانشمندان مستقر در فلوریدا هرگز مار پیتونی را در حال بلعیدن یک گوزن دم سفید با اندازه کامل ثبت نکرده بودند، این یافته قابل توجه است و ثابت می‌کند که مارهای بزرگ‌تر می‌توانند طعمه‌های بسیار بزرگ را شکار کنند.