رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی محورهای 13 آبان را اعلام کرد

تبیین جنگ‌شناختی در مدارس

در «مسابقه تستی گام دوم» نیز سؤال‌هایی که ناظر بر دخالت‌های استکبار است مطرح خواهد شد. رهبر انقلاب بیش از ۴۰ بار کلمه نوجوان را در بیانیه «گام دوم انقلاب» مطرح کرده‌اند که نشان‌دهنده اهمیت این قشر است

زل رضایی‌ثانی
خبرنگار

نشست خبری سردار مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با موضوع برنامه‌های تعریف شده برای یوم‌الله سیزده آبان صبح روز گذشته در محل این سازمان برگزار شد.
وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه اسرائیل بزودی نابود خواهد شد، گفت: جنگ رژیم صهیونیستی با مقاومت نیست، با کشورها نیست، در واقع با مدارس، دانش‌آموزان و فضای آموزشی است.
رژیم صهیونیستی از سال گذشته حمله به مدارس را شروع  و بیش از ۸۵ درصد مدارس را تخریب کرد به طوری که ۶۲۰ هزار دانش‌آموز فلسطینی امروز سر کلاس نیستند و نیز  بیش از ۱۶هزار کودک و دانش‌آموز در غزه و لبنان سلاخی شده‌اند.
وی با گرامیداشت یاد ۳۶هزار شهید دانش‌آموز انقلاب اسلامی و شهدای دانش‌آموز فلسطین و سردار سلیمانی، سیدحسن نصر‌الله و سایر فرماندهان مقاومت اظهار داشت: ۸ آبان شهادت شهید فهمیده مصادف با روز نوجوان و ۱۳آبان روز بسیج دانش‌آموزی است که به این مناسبت بسته فرهنگی تحت عنوان بسته «میدان دار» که توسط خود دانش‌آموزان طراحی شده است با مشورت بیش از ۶۰ نفر، از یکم آبان در حال اجراست.

 

اهمیت نقش دانش آموزان
در استکبارستیزی

سردار باستان با اشاره به سه رویکرد و پنج هدف از اقدامات در این مناسبت‌ها اظهار کرد: برنامه‌ها با سه رویکرد جهاد تبیین، امیدآفرینی و استکبارستیزی انجام می‌شود و پنج هدف تبیین جنایات امریکا در ایران و جهان، تبیین جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، تبیین جنگ شناختی در مدارس، تبیین نقش دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ شناختی در مدارس و تبیین نقش دانش‌آموزان را دنبال می‌کند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه سخنان خود این برنامه‌ها را تشریح کرد و گفت: اولین برنامه ما «رویداد ملی جاسوسخانه» است که طی آن از دل اسناد جاسوسی ۴۰ سؤال تشریحی و یک پاسخنامه را طراحی و از طریق پلتفرم شاد برای همه استان‌ها ارسال کردیم. هر دانش‌آموز یک سؤال را انتخاب می‌کند و جواب می‌دهد.

 

برگزاری نمایشگاه صهیونیسم شناسی

سردار باستان در ادامه گفت: در راستای برگزاری «مجموعه نمایشگاه روایت نو» برای مدارس بسته‌های نمایشگاهی مختلفی ارسال کردیم. بسته اول تحت عنوان «۴۰ منفور» است که طی آن ۴۰ نفر از دشمنان منفور معرفی می‌شوند. بسته دوم، صهیونیسم‌شناسی است و بسته سوم روایت پیشرفت است و ایران قبل و ایران جدید را تشریح می‌کند که این نمایشگاه‌ها توسط خود دانش‌آموزان روایت می‌شود.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: در «مسابقه تستی گام دوم» نیز سؤال‌هایی که ناظر بر دخالت‌های استکبار است مطرح خواهد شد. رهبر انقلاب بیش از ۴۰ بار کلمه نوجوان را در بیانیه مطرح کرده‌اند که نشان‌دهنده اهمیت این قشر است. از این رو ۳۰ سؤال به همراه پاسخنامه تستی از اول آبان برای مدارس فرستادیم که تا بعد از ۱۳آبان ادامه دارد. علاوه بر این اختتامیه لیگ علمی پایا با همکاری بیش از ۱۲هزار تیم در گروه‌های پنج نفره در مدارس تشکیل شدند. از پایه ششم تا یازدهم یک هیأت علمی داریم که در رشته‌های مختلف به صورت کارگروهی به سؤالات پاسخ می‌دهند و در پایان آبان ماه ۶۰۰ نفر از منتخبین آنها به مدت سه روز به رقابت می‌پردازند.  باستان همچنین با اشاره به رویداد ملی دست‌سازه‌های استکبارستیزی بیان کرد: دانش‌آموزان در یک کار گروهی دست‌سازه‌های استکبارستیزی درست می‌کنند. این برنامه سال گذشته یکی از بهترین برنامه‌های ما بود. دانش‌آموزان این سازه‌ها را با خود به راهپیمایی ۱۳ آبان می‌آورند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ آبان ۱۴۰۳