فعالیت عادی پالایشگاه‌های کشور و تأمین منظم سوخت

خبری از صفوف گسترده در پمپ‌های بنزین نیست

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی: هیچ کمبودی در ذخایر بنزین، جایگاه‌های سوخت بخش بنزین، نفتگاز و سی‌ان‌جی وجود نداشته و توزیع سوخت طبق روال عادی ادامه دارد.

امین محمودی
خبرنگار


اگرچه رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه با نقض قوانین بین‌المللی به حریم ایران تجاوز کرد، اماهم‌اکنون با توجه به روند عادی تولید نفت در کشورمان و پالایش بنزین در پالایشگاه‌های کشورمان خصوصاً پالایشگاه ستاره خلیج فارس که حدود 40 درصد بنزین کشورمان را تأمین می‌کند، شاهد آرامش در پمپ‌های بنزین کشورمان هستیم. این در حالی است که برخی ر‌سانه‌های معاند، ابتدا خبر از ایراداتی در تولید نفت کشورمان پس از هجوم ناکام رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام دادند که بلافاصله روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، هیچ‌کدام از تأسیسات نفتی کشور آسیبی ندیده و فعالیت در این صنعت عادی است. یکی دیگر از خبرهای این کانال‌های معاند اعلام ایجاد صفوف گسترده در پمپ‌های بنزین بود، این در حالی است که با وجود برخی ناآرامی‌ها دیگر شاهد رفتار هیجان زده توسط مردم نبودیم. از طرف دیگر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز گفته که هیچ کمبودی در ذخایر بنزین، جایگاه‌های سوخت بخش بنزین، نفتگاز و سی ان جی وجود ندارد و توزیع سوخت طبق روال عادی ادامه دارد.

روال عادی تولید در پالایشگاه تهران و آبادان
در بخش تأمین و توزیع بنزین نیز تمامی پالایشگاه‌ها در مدار بهره‌برداری هستند و توزیع بنزین نیز با نظم همیشگی در سراسر کشور در حال انجام است. حتی بامداد گذشته با وجود بیدار شدن بخشی از مردم با صداهای رخ داده، یکی از آرام‌ترین شب‌ها در جایگاه‌های عرضه بنزین سپری شده است و شاهد مراجعه هیجانی مردم به پمپ‌های بنزین نبودیم. در همین خصوص ابتدا سخنگوی پالایشگاه تهران ضمن تکذیب هدف قرارگرفتن پالایشگاه تهران در حمله بامداد گذشته رژیم صهیونیستی به اهدافی در کشور گفت: هم‌اکنون پالایشگاه تهران طبق روال عادی در حال فعالیت است. شاکر خفایی افزود: هیچ‌گونه حمله‌ای به تأسیسات این پالایشگاه نشده است و تولید در این واحد پالایشی کشور طبق روال عادی ادامه دارد. از طرف دیگر حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه آبادان اظهار کرد: فعالیت در پالایشگاه آبادان عادی است و کارکنان مطابق هر روز در واحدها مشغول فعالیت هستند. وی حمله موشکی به این پالایشگاه را تکذیب کرد و افزود: هیچ مشکلی در پالایشگاه آبادان وجود ندارد. قیم بیان کرد: صدایی که شهروندان شنیدند صدای شلیک پدافند بوده و هیچ موشک یا گلوله‌ای به سمت پالایشگاه شلیک نشده و تأسیسات نفتی همه سالم و در حال فعالیت هستند.

پمپ‌های بنزین شب آرامی را سپری کردند
 رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاهداران نیز اظهار داشت: به‌لطف اقتدار نظامی و توانمندی نیروهای مسلح کشور در رخدادهای اخیر، مردم به این باور رسیده‌اند که در مسائل این‌چنینی نیاز به مراجعه فوری و هیجانی به پمپ‌‌های بنزین ندارند. به‌طوری که بامداد دیروز ساعاتی عادی و به‌دور از شلوغی را در پمپ‌های‌بنزین شاهد بودیم و رفتاری که در گذشته ناشی از مراجعات هیجانی در موارد این‌چنینی رخ می‌داد، تکرار نشد. سخنگوی صنف جایگاهداران خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق2 و همچنین اتفاق شب گذشته، عملیات روانی دشمن شکست خورد و مردم نشان دادند که آگاهانه عمل می‌کنند. نواز با بیان اینکه «برآوردها از میزان مراجعه و مصرف بنزین در 24 ساعت گذشته نشان از افزایش محسوسی در تقاضای بنزین نسبت به روزهای قبل ندارد»، گفت: روال تأمین و توزیع سوخت در کشور در شرایط کاملاً عادی است و جایگاه‌های عرضه سوخت نیز بدون هیچ مشکلی در مدار بهره‌برداری و در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. نکته مثبت این اتفاق برخلاف پیشامدهای قبلی عدم صفوف گسترده در پمپ‌های بنزین کشور است، امری که سبب می‌شد مصرف بنزین در برخی از برهه‌های سال از 150 میلیون لیتر در روز بگذرد و همین امر اختلالاتی را در پخش فرآورده‌های نفتی کشورمان ایجاد می‌کرد.