اخبار

چاره‌ای جز آبیاری هوشمند نداریم

وزارت جهاد کشاورزی بیش از سه‌میلیون هکتار شبکه آبیاری نوین در کشور ایجاد کرده است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: شاخص‌های بهره‌وری شامل به‌نژادی، به‌زراعی و عملیات آب و خاک است، ولی در بخش کشاورزی به منابع مالی‌ای که نیاز داریم‌، نرسیده‌ایم. نیازی  افزود: در حوزه آب ناچار به اجرای آبیاری هوشمند هستیم تا بتوانیم سه تا چهار میلیارد متر مکعب آب ذخیره کنیم.

 

توسعه‌ تجارت ایران
با بریکس و اوراسیا

توافقنامه‌ها و تجارت آزاد ایران با کشورهای عضو بریکس و اوراسیا روند توسعه‌ای داشته و همین مهم، موجبات رونق تجارت ایران را فراهم کرده است.
محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بریکس تعامل خوبی دارد و با توسعه این روابط سیاسی و اقتصادی، شاهد رونق صادرات و واردات هستیم.
وی افزود: تجارت ایران با کشورهای اوراسیا شامل نهاده‌ها و کالاهای اساسی و کالایی با ارزش افزوده بالاست. قنادزاده با بیان اینکه کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار واردات انجام می‌دهند، گفت: ایران می‌تواند از ظرفیت این بازارها استفاده کند، کالاهای مورد نیاز این کشورها را تأمین کند و مقاصد صادراتی را افزایش دهد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و هشت - ۰۵ آبان ۱۴۰۳