اخبار

رأی مثبت
به ۴۶۰۰ پرونده
آزمون استخدامی ۱۴۰۳
مدیرکل گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: در یک ماه گذشته نزدیک به ۴۶۰۰ پرونده کد ۱۹ و ۵ آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ را مثبت اعلام کردیم.
به گزارش ایسنا، رضا روستایی در ادامه گفت: آزمون‌های متعددی برای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش برگزار شد که بخشی از کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش را رفع کرد.
وی ادامه داد: در این راستا گزینش بطور قطع بر اساس قانون عمل کرده است و هیچ کس اجازه ندارد در هیچ منصب و جایگاهی مسائل شخصی را وارد این فرآیند کند. البته منکر این نمی‌شویم که ممکن است گاهی در بررسی‌ها اشتباهاتی صورت بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه قانون اجازه رسیدگی به اعتراضات را تا سه بار به ما داده است، بیان کرد: اگر در رأی بدوی داوطلبی به هر دلیلی مخالفت شد و کد ۱۹، کد ۵ بند دو، دو بار فرصت اعتراض دارد. افراد جدید پرونده داوطلبان معترض را می‌بینند و در نهایت در هیأت مرکزی گزینش با سه فرد متفاوت (نماینده وزیر، نماینده هیأت عالی گزینش و نماینده سازمان امور اداری و استخدامی) پرونده را مجدد بررسی می‌کنند و اگر باز هم داوطلب در این حالت موفق نشد، دیوان عدالت اداری پرونده را فارغ از همه نگاه‌ها بررسی می‌کند.
روستایی به اعلام رأی مثبت نزدیک به ۴۶۰۰ پرونده آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ که کد ۱۹ و کد ۵ برای آنها ثبت شده بود اشاره کرد و گفت: اگر به تفکیک بخواهم اعلام کنم در آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳ در مرحله اول رسیدگی به اعتراضات ۱۱۹۹ پرونده مثبت شد. در آزمون دبیری و هنرآموزی در مرحله اول اعتراض ۱۲۷۱ پرونده مثبت اعلام شد و این دو گروه کد ۱۹ بودند.

مسدودسازی
۳۳۳ صفحه اینستاگرامی به دلیل انتشار
تصویر بیماران
قوه قضائیه از مسدودسازی ۳۳۳ صفحه اینستاگرامی به دلیل انتشار اطلاعات و تصویر بیماران خبر داد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه اخیراً انتشار اسناد و اسرار مربوط به بیماران در صفحه برخی از پزشکان و کلینیک‌ها بسیار زیاد شده و حریم خصوصی بیماران را خدشه‌دار کرده است.
مطابق رویه‌های موجود در نظام سلامت کشور، هر گونه اشتراک‌گذاری محتوای تصاویر و فیلم مربوط به بیماران در صفحات مجازی پزشکان نقض حقوق بیماران محسوب می‌شود و مغایر حریم خصوصی افراد است.
همچنین براساس ماده ۶۴۸ قانون مجازات اسلامی هرگونه افشای اطلاعات توسط اطبا، جراحان، ماماها، فروشندگان دارو و کلیه کسانی که به واسطه شغل یا حرفه خود محرم اسرار می‌شوند، جرم‌انگاری شده است و مشمول مجازات است.
در همین رابطه تاکنون ۳۳۳ صفحه اینستاگرامی که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های بیماران می‌کردند، توسط اداره نظارت بر درمان مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت به حوزه قضایی و انتظامی معرفی و اقدامات نسبت به مسدودسازی این صفحات و قطع ارتباط متخلفین با بیماران در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور انجام شده است. در حال حاضر پرونده تخلفات ۲۸۴ از این صفحات در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، پرونده ۲۱ مورد در دادسرای امنیت اخلاقی، پرونده ۲۵ مورد در هیأت انتظامی سازمان نظام پزشکی و پرونده ۳ مورد در دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و هفت - ۰۳ آبان ۱۴۰۳