به مناسبت هفته بیمه سلامت اعلام شد

بیمه رایگان بیش از دو میلیون تهرانی

«بیمار به جز رنج بیماری نباید درد دیگری داشته باشد» جمله‌ای که رهبر انقلاب بارها بر آن تأکید داشتند و همین امر سبب تقویت بیمه‌ها برای تحت پوشش قرار دادن شهروندان شد، به طوری که در بیمه سلامت، دهک 1 تا 5 جامعه به صورت رایگان بیمه شدند و تخفیف‌هایی هم برای دیگر دهک‌ها در نظر گرفته شد تا هیچ شهروندی بدون بیمه نباشد. در این میان، در استان تهران از حدود 5 میلیون بیمه شده، 2 میلیون و 100 هزار نفرشان به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته‌اند؛ موضوعی که مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در نشست خبری که برای نکوداشت بیمه سلامت برگزار شد، به آن اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم در دهک‌های ۶ تا ۹ جامعه قرار دارند که از ۲۰ تا ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

محدثه‌ جعفری
خبرنگار

 

افزایش سقف کمک هزینه صندوق بیماران خاص

محمدغلام‌نژاد به مناسبت هفته بیمه سلامت با اشاره به افزایش سقف پرداختی در صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج عنوان کرد: سقف کمک هزینه در این صندوق از 50 به 70 میلیون تومان افزایش یافته به طوری که از ابتدای تأسیس صندوق در استان تهران، تاکنون بیش از دو هزار و 300 میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه اکنون ۱۲۰ گروه بیماری در صندوق صعب‌العلاج قرار دارند، گفت: در استان تهران بیش از ۱۲۸ هزار نفر تحت پوشش خدمات این صندوق قرار گرفته‌اند که دیابت، فشارخون، بیماران سرطانی و‌ ام. اس بیشترین بیماری‌های این صندوق هستند. همچنین میزان هزینه‌های خارج از ضوابط این صندوق، ۸۶ میلیارد تومان بوده که از این میزان، ۲۸ میلیارد تومان در سال‌جاری هزینه شده است.

 

راه‌اندازی سامانه تأیید برخط  دارو

غلام‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط برای تأیید دارو گفت: 480 قلم دارو نیاز به تشکیل پرونده دارد که با برخط شدن ثبت پرونده دیگر نیازی نیست افراد در صف‌های طولانی برای تشکیل پرونده حضور داشته باشند، بلکه می‌توانند به صورت آنلاین تشکیل پرونده داده و فقط برای دریافت دارو به داروخانه‌ها مراجعه کنند. با اجرایی شدن این طرح، اکنون ۳۴ درصد از مراجعات حضوری بیماران کاهش یافته و الکترونیکی انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه ماهانه حدود ۱۰ هزار پرونده برای دریافت دارو در استان تهران تشکیل می‌شود، گفت: بیماران می‌توانند با مراجعه به تارنمای بیمه سلامت استان تهران، در قسمت خدمات اینترنتی مدارک را بارگذاری و پس از نیم ساعت با تأیید کارشناس مربوطه، برای دریافت دارو به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

 

تسویه مطالبات پرستاران تا پایان 1402

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، بیمه سلامت در پرداخت مطالبات به مراکز درمانی وضعیت مطلوبی دارد. همچنین در مراکز درمانی دانشگاهی تا اردیبهشت، مراکز خصوصی تا خرداد و داروخانه‌ها نیز تا مردادماه امسال پرداخت صورت گرفته و مطالبات پرستاران نیز در سال ۱۴۰۲ تسویه شده است‌.
وی با اشاره به ارائه خدمات درمان ناباروری گفت: 9هزار و 200نفر در زمینه برخورداری از خدمات درمان ناباروری نشانه‌دار شدند و از ابتدای زمان ارائه بسته‌های درمانی تاکنون بیش از 180 میلیارد تومان در تهران در این خصوص هزینه شده است.
همچنین با مراکزی مانند پژوهشکده ابن‌سینا و پژوهشکده رویان برای ناباروری قرارداد
منعقد کردیم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و هفت - ۰۳ آبان ۱۴۰۳