دیگه‌چه‌خبر

ادعای صهیونیست‌ها درباره بازداشت 7‌مظنون به جاسوسی برای ایران
 خبر اول اینکه، رژیم صهیونیستی از بازداشت هفت اسرائیلی به ظن جاسوسی برای ایران خبر داد. رسانه‌های عبری زبان با اعلام این خبر، گزارش دادند که همه مظنونان «اسرائیلی‌های یهودی» هستند که ریشه آذربایجانی دارند و ساکن حیفا بوده‌اند. دو کودک خردسال هم در میان بازداشت شدگان دیده می‌شود.
این هفت مظنون متهم به عکاسی و جمع‌آوری اطلاعات از پایگاه‌ها و تأسیسات ارتش اسرائیل، از جمله مقر وزارت جنگ در کریا و پایگاه‌های هوایی نواتیم و رامات دیوید و همچنین سایت‌های گنبد آهنین هستند.
پایگاه نواتیم در هر دو حمله موشکی ایران در سال‌جاری هدف قرار گرفت و رامات دیوید نیز هدف حملات حزب‌الله قرار گرفته است.
مظنونان همچنین متهم هستند که نقشه‌های مکان‌های استراتژیک رژیم صهیونیستی را به دست آورده و در اختیار ایران قرار داده‌اند. پایگاه تیپ گولانی که در حمله پهپادی اخیر حزب‌الله مورد هدف قرار گرفت، از جمله این مکان‌هاست. در اوایل ماه جاری میلادی حزب‌الله لبنان با حمله پهپادی به مقر گولانی، ده‌ها سرباز صهیونیستی را کشته و زخمی کرد.
رسانه‌های عبری زبان از زبان دادستان‌های اسرائیل خبر دادند که پلیس و بازرسان شین‌بت دریافتند که مظنونان یک سری وظایف مختلف را برای سازمان‌های اطلاعاتی ایران انجام می‌دادند و با مأموران ایرانی در تماس بودند.
به گفته بازرسان، این مظنونان در ازای اقدامات خود، صدها هزار دلار دریافت کرده‌اند که بخشی از آن به صورت ارز دیجیتال پرداخت شده است.
به ادعای پلیس رژیم صهیونیستی، انگیزه مظنونان صرفاً منفعت مالی بوده و آنها ظاهراً توسط دو مأمور اطلاعاتی ایران هدایت می‌شدند.
به گفته دادستانی اسرائیل، برخی از مظنونان به مدت دو سال برای ایران جاسوسی کرده‌اند و همه آنها از ابتدای جنگ طوفان الاقصی تاکنون فعالیت‌های جاسوسی انجام داده‌اند.
دادستانی اسرائیل همچنین تأکید کرده که این یکی از جدی‌ترین پرونده‌هایی است که در سال‌های اخیر بررسی شده است.
دادستان‌های رژیم صهیونیستی قصد دارند روز جمعه علیه این هفت مظنون به اتهام جرایم امنیتی کیفرخواست تنظیم کنند و تا پایان مراحل قانونی آنها را در بازداشت نگهدارند.

 هاآرتص: ایران ایمیل مقامات اسرائیلی را
هک کرده است
همزمان با اعلام خبر بازداشت 7 مظنون به جاسوسی در اسرائیل، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز مدعی شد که یک گروه هکری ایرانی با نفوذ به ایمیل چند نفر از مقامات فعلی و سابق رژیم صهیونیستی، اطلاعات آنها را هک کرده است.

تنفس مصنوعی اتحادیه اروپا به طرح غیرقانونی غرب علیه سپاه پاسداران
 دست آخر اینکه،  سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در تداوم مواضع خصمانه غرب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعا کرد که رایزنی‌ها درباره قراردادن نام این نهاد رسمی نظامی ایران در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی همچنان جریان دارد.
پیتر استانو در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که درباره آخرین وضعیت گنجاندن نام سپاه به فهرست نهادهای ممنوعه پرسید، گفت: ما به‌صورت علنی در این باره اظهارنظر نمی‌کنیم. من تنها می‌توانم به سخنان نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) اشاره کنم مبنی بر اینکه روند گفت‌وگوها درباره این موضوع میان اعضای شورای اروپا جریان دارد.
لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تحرکات ضد ایرانی اروپا بویژه علیه سپاه به عنوان نهاد نظامی رسمی کشورمان هشدار داده است. مقامات کشورمان با بیان اینکه سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی و حاکمیتی بشمار می‌رود، تصریح کرده‌اند که افزودن نام این سازمان در فهرست نهادهای به اصطلاح تروریستی، غیرقانونی است.
دستگاه دیپلماسی کشورمان به اروپایی‌ها هشدار داده که هرگونه اقدام نسنجیده با پاسخ و واکنش متقابل همراه خواهد بود؛ بر همین اساس توصیه کرده است که به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیر دوستانه، افزایش اعتماد متقابل را در دستور کار خود قرار دهند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و پنج - ۰۱ آبان ۱۴۰۳