هواشناسی برای استان تهران هشدار نارنجی داد

کاهش ۱۰ تا ۱۷ درجه‌ای دما در پایتخت

ایران زمین - اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به کاهش محسوس دما، بارش باران و وزش باد شدید هشدار داد.
 اداره کل هواشناسی تهران با انتشار هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: کاهش محسوس دما به ویژه سه‌شنبه تا پنجشنبه (۱ تا ۳ آبان) در همه مناطق استان پیش بینی می‌شود. در نواحی شمالی و دامنه‌ها و ارتفاعات به‌طور میانگین بین ۱۲ تا ۱۷ درجه سلسیوس و در نیمه جنوبی و نواحی مرکزی  به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش دما قابل
پیش‌بینی است.
از اثرات این مخاطره جوی می‌توان به رخداد تنش دمایی به‌ویژه در نیمه شمالی استان، گاهی بارش برف در نواحی شمالی به‌ویژه چهارشنبه تا پنجشنبه (۲ تا ۳ آبان) در ارتفاعات و وزش سوزباد در ارتفاعات بالادست به‌ویژه قله‌های البرز مرکزی، یخبندان شبانه سطح زمین و ماندگاری توده هوای سرد به‌ویژه از چهارشنبه تا جمعه در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی اشاره کرد.
هشدار به کشاورزان
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره کاهش محسوس دما و فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار داد و گفت: کشاورزان در چنین شرایطی مراقب محصولات خود باشند.
 حامد یزدی‌مهر افزود: براساس این پیش‌بینی، از فردا یکشنبه ۲۹ مهرماه تا روز پنجشنبه سوم آبان ماه شاهد فعالیت این سامانه‌ها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در ایام یادشده در استان تهران بویژه در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه کاهش محسوس دما را در نواحی شمالی و دامنه‌ها و ارتفاعات به طور میانگین تا ۱۷درجه سلسیوس و در نیمه جنوبی و نواحی مرکزی به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵درجه سلسیوس شاهد خواهیم بود، گفت: به همه کشاورزان و پرورش‌دهندگان دام و طیور توصیه می‌شود نسبت به بازبینی و مهیاسازی سامانه‌های گرمایشی، تنظیم دمای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ اقدامات لازم را انجام دهند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه - ۲۹ مهر ۱۴۰۳