دیگه‌چه‌خبر؟

اعتراضات گسترده به شبکه سعودی mbc
عراق مجوز فعالیت شبکه سعودی موهن را لغو کرد

 خبر اول اینکه، شبکه mbc عربستان پس از ترور شهید السنوار، در گزارشی تحت عنوان «هزاره رهایی از تروریست‌ها... شخصیت‌هایی که دنیا را به وحشت انداختند و خون ریختند»، با ادبیاتی مشابه ادبیات رسانه‌های صهیونیستی، فرماندهان مقاومت و در رأس آنها رهبران شهید اسماعیل هنیه، صالح العاروری و سنوار را تروریست نامید. در این گزارش علاوه بر نام فرماندهان شهید فلسطین، نام سیدحسن نصرالله دبیرکل شهید حزب‌الله، سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب‌رئیس سازمان الحشد‌الشعبی عراق نیز ذکر شده است.
پس از انتشار این گزارش، شمار زیادی از جوانان عراقی مقابل مقر این شبکه در بغداد تجمع کردند و وارد ساختمان این شبکه شدند. پس از جنجال رسانه‌ای شدید علیه این گزارش، شبکه mbc بدون انتشار هیچ عذرخواهی، اقدام به حذف گزارش خود در شبکه‌های اجتماعی ایکس و یوتیوب کرد. همچنین اداره رسانه و ارتباطات عراق نیز از لغو مجوز فعالیت شبکه «ام‌بی‌سی» عربستان در عراق و توقف فعالیت آن خبر داد.

رابطه راهبردی گروهک‌ها و اپوزیسیون با اسرائیل
 دست آخر اینکه، به خطر افتادن موجودیت و از بین رفتن امنیت اسرائیل به‌قدری برای امریکایی‌ها حیاتی شده که رسانه‌های وابسته به نهادهای قدرت این کشور به صراحت از لزوم پیشبرد پروژه براندازی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گویند.
در بحبوحه تداوم جنگ گروه‌های محور مقاومت و رژیم صهیونیستی، نشریه «هیل» که وابسته به کنگره امریکاست، با انتشار گزارشی، راه‌حل برون‌رفت اسرائیل از بحران فعلی و تأمین امنیت سرزمین‌های اشغالی را به سرانجام رساندن پروژه براندازی نظام اسلامی ایران توسط امریکا و اسرائیل پیشنهاد داده است.
این نشریه با اشاره به عملیات وعده صادق2 و حمله موشکی ایران به تل‌آویو و ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر پاسخ نظامی به ایران، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی می‌تواند روش‌های دیگر و البته کم‌‌هزینه‌تر از حمله نظامی به ایران را امتحان کند.
«هیل» به رژیم صهیونیستی و امریکا توصیه می‌کند که با همکاری‌های نزدیک و تأمین بودجه و امکانات لازم برای براندازی در ایران، جریان اغتشاشات را حمایت کنند.
این نشریه به صراحت از فلج کردن اقتصاد ایران سخن به میان آورده و تأکید می‌کند که «این امر نیاز به تأمین اعتبار صندوق مالی اعتراضات گسترده برای کارگران ایرانی دارد تا بتوانند با استعفا از شغل خود، بویژه در صنعت نفت، تهران را فلج کنند. این همان چیزی است که اسرائیل و غرب می‌خواهند.»
اما پیشنهاد دوم «هیل» به رژیم صهیونیستی مرزهای وقاحت را فرسنگ‌ها جابه‌جا می‌کند. این نشریه به‌عنوان گزینه دوم حمایت از آشوب‌ها و ناامنی‌های خیابانی در ایران، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که به‌صورت آشکار یا مخفیانه، یک هشدار جدی به مقامات امنیتی و نظامی ایران بدهد و تأکید کند که اگر اسلحه‌های خود را زمین نگذاشته و با یک همه‌پرسی واقعی و عادلانه‌ درباره آینده ایران موافقت نکند، این رژیم به ایران حمله خواهد کرد.
این هم از عجایب طنزآمیز است که یک نشریه امریکایی، از رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم جنایتکار و ضدبشر که بیش از 7 دهه گذشته را صرف اشغالگری و نسل‌کشی مردم فلسطین کرده، می‌خواهد با توسل به تهدید، در ایران همه‌پرسی برقرار کند!

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه - ۲۹ مهر ۱۴۰۳