فرهنگ

انتصاب عبدالحسین کلانتری به معاونت فرهنگی

آیین تکریم و معارفه عبدالحسین کلانتری به عنوان معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزگذشته برگزار شد.
در این مراسم از خدمات و تلاش‌های یاسر احمدوند تقدیر و عبدالحسین کلانتری به عنوان معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. عبدالحسین کلانتری، متولد سال ۱۳۵۶ در ساری، دارای دکترای تخصصی جامعه‌شناسی، عضو هیأت علمی و دانشیار دانشگاه تهران است./ روابط عمومی

 

آغاز پژوهش فیلم
شهید یحیی سنوار

پژوهش فیلم سینمایی زندگی شهید یحیی سنوار، مسئول دفتر سیاسی حماس آغاز شد.
سعید الهی، تهیه‌کننده سینما با اعلام این خبر گفت: «در پی ترور ناجوانمردانه این مبارز شهید فلسطینی، فیلم سینمایی زندگی و شخصیت ایشان از بدو تولد تا شهادت و مبتنی بر مسیر جهاد و تلاش چند دهه گذشته در دوران حیات و اسارت ساخته خواهد شد.»/ایسنا

 

گرامیداشت مافی در سالگرد تأسیس انجمن خوشنویسان

یادواره هفتادوچهارمین سالگرد تأسیس انجمن خوشنویسان ایران و چهل‌ودومین سالمرگ هنرمند بزرگ خوشنویسی، رضا مافی از شاگردان سرشناس حسین میرخانی، عصر جمعه با حضور جمعی از هنرمندان، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان به عرصه خط و خوشنویسی، در گالری ترانه باران برگزار شد.
دراین گردهمایی، یاد و خاطرات زنده‌یاد رضا مافی، به عنوان یکی از سرمایه‌های هنری و تمدنی کشور که در مهرماه سال ۱۳۶۱ در پشت صحنه سریال هزاردستان درگذشت، گرامی داشته شد.
/ روابط عمومی

 

اجرایی تازه از همایون رحیمیان در تالار وحدت

رکستر ملی ایران شامگاه جمعه بیست‌وهفتم مهرماه به رهبری همایون رحیمیان در دو بخش در تالار وحدت روی صحنه رفت.
کنسرت «پایکوبی»، با انتخاب رپرتواری از آثار حشمت سنجری، محمدرضا تفضلی، همایون رحیمیان، فرهاد پوپل با همراهی جابر اطاعتی به عنوان تک‌نواز گارمون برگزار شد. در این کنسرت، قطعه «چشم به راه» از ساخته‌های زنده‌یاد امین‌الله رشیدی در گرامیداشت این هنرمند فقید اجرا شد.
/ روابط عمومی